Päevatoimetaja:
Katrin Lust
(+372) 56681734

Kaasahaarav krimifilm Tšehhoslovakkia detektiividest

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Foto: PÖFF

"Punane kapten" teeb täistuuridel rännaku ajas tagasi 1992. aasta Tšehhoslovakiasse, et leida tõde halastamatu mõrvajuhtumi kohta.

Krimifilm, mille paneb põnevusest vemmeldama nii haarav süžee kui ka tugev tehniline teostus, on Michal Kollari esimene täispikk film režissöörina. Suure edumaa võimekale lavastajadebüüdile tagas Kollari eelnev kogemus produtsendina. Tema produtseeritud "Punane ämblik" oli eelmise aasta PÖFFi , Karlovy Vary ja Cairo programmis.  "Punane kapten" on Slovakkia kirjaniku Dominik Dáni armastatud kriminulli ekraniseering kolme stsenaristi abil, mille realiseerimist juhtisid omakorda kolm produtsenti ja täidavad Slovakkia, Tžehhi ja Poola tunnustatuimad näitlejad.

 

                           Vastab režissöör Michal Kollar

Milline laul või muusikapala kirjeldab Sind kui režissööri kõige paremini?

Ma olen end alati pidanud  Bondi filmi “Thunderball’iks”. Olgugi, et see kõlab läägelt ja paneb muigama, aga eelarvamus meist ehk filmitegijatest kui egoistidest peab paika: “His needs are more, so he gives less”.

Mis on kõige veidram asi, mis Sinuga hiljuti juhtus?

Mõistmine, et lisaks filmitegemisele ehk teisisõnu pidevale sekeldamisele selle nimel, et film tehtud saaks, on olemas ka päris elu. Hirmuäratav.

Sa jääd nädalaks kinni kinomajja, kus linastub lõpmatult vaid üksainus film. Mis võiks olla selleks filmiks?

Ilmselt mõni Disney klassika. Näiteks “Tuhkatriinu”, kuid tingimusel, et see on slovakikeelse pealelugemisega 1960. aastatest, mis on arvatavasti parem kui originaal.

Kui Sul oleks võimalik võõrustada enda korraldatud õhtusöögil kahte tuntud režissööri, siis milline oleks Sinu valik?

Billy Wilder, kellele tutvustaksin enda komöödiat, mida olen viimase kümne aasta jooksul proovinud valmis kirjutada. Üritaksin Wilderilt oma materjali kohta kriitikat ja tagasisidet saada ning prooviksin temalt mõningaid juhiseid välja meelitada.

Tony Scott, et rääkida sellest, kuidas ta suudab töötada näitlejatega selliste võtete ajal, mille stseene filmitakse miljoni kaameraga korraga.

Kui Sul oleks võimalik kustutada üks film kinoajaloost, siis kas kasutaksid seda võimalust ning milline oleks Sinu valik?

Ma oleksin varasemalt kõhklematult valinud selleks oma eelnevad filmialased ponnistused, mida ma enda debüütide hulka ei arva. Kuid nüüd leian, et maailm tundub loogilisem ühes vähem võimekama kinokunstiga, kuna see on osa meie üldisest mälust, pilt meist endeist. Seetõttu ma ei kasutaks seda võimalust.

PILETID SIIT

Tagasi üles