Rootsis tekkis skandaal mehi seksiobjektina näitava reklaami ümber

Inna-Katrin Hein
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rootsis tekkis skandaal mehi seksiobjektina näitava reklaami ümber
Rootsis tekkis skandaal mehi seksiobjektina näitava reklaami ümber Foto: thelocal.se

Rootsi reklaami ombudsman langetas otsuse, et teleoperaator Boxer TV-Acess AB reklaam näitab mehi seksiobjektidena.

 Ombudsmani teates seisis, et napis riietuses tegelase kujutamine väljakutsuvas asendis ja poolalasti, on seksistlik ja mehi solvav, kirjutab The Local.

Reklaamis on näha arvutiga joonistatud tegelast, lambanahal lesivat ja ainult boksereid kandvat Robertit, kelle genitaale on eriliselt rõhutatud.

Raportis seisab, et «teenust ei tohiks reklaamida organite esiletõstmise ja suuruse kaudu ning sellisel viisil ei tohiks kujutada ei mees- ega naissoost isikut».

Samuti mõisteti hukka asjaolu, et tegelast on kujutatud stereotüüpsena,  lihaselise noore mehena. See võib tekitada nii teismelistes poistes kui ka vanemates meestes alaväärsustunnet.

Boxer TV-Access AB teatas, et tegemist on reklaamikonkursile mõeldud reklaamiga.

Teleoperaatorfirma lisas, et nad on kasutanud karikatuurset tegelast Robertit oma reklaamides üle kümne aasta. Hoolimata sellest, et Boxer kirjeldas oma virtuaalset esindajat üsna süütu tegelasena, langetas ombudsman otsuse, et see on seksistlik ja selle tõttu lubamatu.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles