Kas teadsid? Kui palju teenib keskmine interneti kuulsus reklaamiva postituse pealt?

Kim Kardashian ja Kanye West VMA 2016 galal

FOTO: EDUARDO MUNOZ/REUTERS

Agentuurid, teiste seas Federal Trade Commission, on hakanud lähemalt uurima, kui palju teenivad kuulsused internetis toodetele ja teenustele toetustavaldavate postitustega kanalites Instagram ja YouTube.

Teadaolevalt teenivad maailmakuulsad staarid nagu näiteks tõsielustaar Kim Kardashian West ja räppar Kanye West toodetele ja teenustele poolehoidu näitavate postituste eest miljoneid. Kui palju aga teenivad keskmised interneti kuulsused, kellel on jälgijaid mõned miljonid? Ilmselt kümneid tuhandeid dollareid.

Ka New York Times kirjutas FTC pingutustest, et kuulsused defineeriksid internetis reklaami selgemalt. Kim Kardashian ja nii mõnedki saarid on selle tõttu agentuuridega sõjajalal, et nende postitused võivad tunduda eksitavad. Kui palju täpselt siiski raha teenitakse?

Captiv8, firma, mis ühendab brände niinimetud «mõjutajatega» internetis, kommenteeris, et 3 miljoni kuni 7 miljoni jälgijaga isik võib teenida keskmiselt 187 500 dollarit postituse eest YouTube'is, 75 000 dollarit postituse eest Instagramis või Snapchat'is ning 30 000 dollarit poolehoidva säutsu eest Twitteris.

FTC-l ei ole sellega mingisugust probleemi, kui kuulsused teenivad hea kopika, müües reklaami oma sotsiaalmeedia kontodele, aga agentuur sooviks, et tarbija teaks, kui mingisuguse postituse eest on makstud - eriti kui liikvel on nii suured summad.

Loe lähemalt inglise keeles SIIT.

Muide, eesti kuulsustest on eriti silma hakanud selliste postituste puhul kodumaised blogijad ning teiste seas telestaar Grete Klein, kes mõnuga erinevaid rõiva-ja ilubrände promob. Toodetele on promo teinud ka lauljatarid Tanja Mihhailova ja Luisa Värk. Huvitav, kui palju nemad selle pealt teenivad?

Vaata ka postitust, mille eest 81 miljoni jälgijaga Kim Kardashian kindlasti kopsaka tasu teenis!
Tagasi üles