Hollandlased: Malaysia Airlinesi kadunud lennukit on otsitud valest kohast (1)

Inna-Katrin Hein
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Malaysia Airlinesi Boeing 777 otsingud India ookeanis
Malaysia Airlinesi Boeing 777 otsingud India ookeanis Foto: SCANPIX

Hollandi merepääste ja -otsingute firma Fugro arvates on lennufirma Malaysia Airlinesi kadunud lennukit otsitud viimased kaks aastat India ookeanist valest kohast.

Boeing 777 kadus radariekraanilt 2014. aasta märtsis pardal 239 inimest, olles teel Pekingist Kuala Lumpuri, edastab The Telegraph.

Hollandi firma Fugro inseneride arvates ei sukeldunud lennuk järsult nina ees ookeani, pigem leidis aset liuglemine veepinnale ja uppumine. Selle teooria järgi on Boeing 777 otsitud valest paigast.

India ookeanis on nüüdseks seda lennukit ostitud 120 000 ruutkilomeetri suuruselt alalt, kuid kui septembriks mingeid tõendeid ei leita, siis otsingud lõpetatakse.

Fugro projektijuhi Paul Kennedy sõnul ei ole lennukit senisest otsimispaigast leitud, seega võib see olla paigas, kust seda veel otsitud ei ole ehk oletatust kaugemal.

«Kui lennuk liugles, siis ta ei saa olla seni otsitud paigas, vaid otsingualast väljapool. See on loogiline järeldus, millest tuleks otsingute jätkudes lähtuda,» teatas Kennedy.

Fugro kontrollis liuglemisteooriat ning esitles seda otsinguid juhtivatele Malaisia ja Austraalia võimudele, kes avaldasid sellele toetust.

Alates lennuki kadumisest on spekuleeritud, kas kokpitis olid mõlemad piloodid või ainult üks, kas lennuk kaaperdati, piloodid tegid enesetapu, kas kõik pardal olnud hukkusid jne.

Uurijate teatel lülitasid piloodid mingil põhjusel enne radarilt kadumist lennuki raadiosideseadmed transponderid välja.

Lennuki liuglemisteooriat pooldab ka lennukitootja Boeing, Briti satelliidifirma Inmarsat, Briti lennuõnnetuste uurimise amet ja Austraalia kaitseteaduste ja –tehnoloogia organisatsioon.

Kenndy arvates suudab kogenud piloot lennuki, millel on kütus otsa lõppenud, tuua liueldes 193 kilomeetri kaugusele.

Rahvusvahelised meeskonnad on Boeing 777 otsinud Tai lahest ja Lõuna-Hiina merest, sest sellest piirkonnas lennates kadus see lennuk radariekraanilt. Hiljem laiendati otsimisala Malaka väina ja Andamani merele.

Mosambiigi ja Madagaskari rannalt on kahe aasta jooksul leitud lennukitükke, mida seostatakse kadunud Boeinguga.

Tagasi üles