Warhol on rehabiliteerinud palju pahesid: tundide kaupa telefonis lobisemine, šoppamine, klatš, mida olen ise kogunud Eesti kunstnike kohta. Kui ma olin Pittsburghis, oli natuke tunne, et Warholi vaim mõjutab meid. Temast on järgi jäänud asju, mille ta on erinevatel aegadel ostnud ja mis on veel pakendatud. Nagu tema lindistusi, mida ei tohi kasutada.
Miks neid kasutada ei tohi?
Võimalik, et ta ise ütles, et ei tohi, võimalik, et pärijad või on see seotud inimestega, kelle juttu ta klubis lindistas.
Ehk tegemist on salastatud klatšiga. Kui oluline ja milline mõjutaja on kunstimaailmas klatš?
Üks, kes teeb süstemaatiliselt Eesti kunstimaailmast pärit klatši kohta midagi, olen mina ja ma arvan, et inimesed ikka levitavad kuulujutte. Alusetuid jutte tuleb väga harva ette, ikka on mingi tõepõhi all. Täiesti alusetut klatši olen ka mina väga harva kohanud.
Pärast seda kui ma tegin Kuku klubis klatšietenduse, inimesed kirjutavad mulle ja loodavad, et ma teen etenduse "Klatš:3". Üllatavalt vähe on neid jutte, kes kellega käib. Põhilised on siiski korruptsioonisüüdistused, või kardetakse, et üks või teine kunstiinstitutsioon kaob ära, liiguvad jutud, et miski lammutatakse ära, EKA kistakse laiali. Kuulujutte on palju.
Näiteks just kuulsin, et EKA müüb maha ka Raja tänaval asuva vana ateljeede maja, millest akadeemiale kuulub 52%. Seal asuvad mõningate juba eakamate kunstiklassikute ateljeed, kes olevat oma saatuse pärast paanikas. Ja õnnetuseks asub seal ka Eesti ainus mitte erakätes olev monumentaalskuptuuriateljee. Maja lammutatakse, kunstnikud saavad oma ateljeede eest EKA-lt raha, skulptuurikateeder, mis on EKA väheseid tõeliselt toimivad osakondi tänapäeval, aga saab EKA-lt vastu kaks väikest ruumi Suva sokivabrikus. Kas see on kuulujutt? Mul oleks väga hea meel, kui oleks...