Päevatoimetaja:
Katrin Lust
(+372) 56681734
Saada vihje

Lapsed kasutavad internetis peamiselt sotsiaalvõrgustikke, mängivad mänge ja otsivad infot alkoholi, tubaka ja narkootikumide kohta

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Elu24
Copy
Laps Facebookis.
Laps Facebookis. Foto: Vida Press

Kaspersky Lab’i viimane aruanne näitab, et lapsed üle kogu maailma veedavad Internetis kõige rohkem aega, kasutades selliseid sidevahendeid nagu sotsiaalvõrgustikud, e-post, jututoad jne (moodustavad 67% online-aktiivsusest). Mänguportaalid (11%) ja alkoholist, uimastitest ja tubakast informatsiooni sisaldavad saidid (9%) said populaarsuse poolest vastavalt teise ja kolmanda koha.

Samal ajal on näha laste huvide vahel erinevates riikides märkimisväärset erinevust.

12-kuist perioodi hõlmav aruanne näitab anonüümseks muudetud statistikat, mille kogusid Kaspersky Lab’ rakendused personaalarvuti jaoks Windows PC baasil ja Mac arvutite jaoks sisselülitatud Vanemate kontrolli mooduliga, ning esitab eelnevalt paikapandud neljateistkümnest kategooriast ühe alla sattuva potentsiaalselt kahjuliku sisuga veebilehtede külastuste või külastuste katsete osakaalu. Statistika näitab, et aruande perioodil vähendasid lapsed täiskasvanuile mõeldud kommunikatsioonikeskkonna ja informatsiooniga saitide külastamist. Seda tendentsi saab seletada sellega, et lapsed paigutavad üha suurema osa neid haavavatest tegevusliikidest mobiilseadmetesse, mida aruandega ei kaetud.

Vanemate kontrolli käivitamise statistika märgitud ajavahemikul Baltimaades (Leedu, Läti, Eesti) näitab: lapsukesed veedavad aega sagedamini sotsiaalvõrgustikes, vaadates ebasobivat sisu ja klikates ohtlikele viidetele. See kategooria hoiab juhtivat positsiooni enamusel Baltimaade noortest kasutajatest (33%). Lisaks külastavad lapsed mitte vähema sooviga kasuaalsete mängudega saite (29%) ja otsivad informatsiooni narkootiliste ainete kohta (28%).

Kategooria „internetikommunikatsiooni keskkond“ oli kõige populaarsem Mehhikos (86%), Venemaal, Brasiilias ja Itaalias (kõik veidi üle 70%). Sel perioodil kõige vähem suhtlevad lapsed olid Hiinas (30%), Saksamaal (31%) ja Suurbritannias (32%). Huvitav on, et mida vähem populaarne on riigis nimetatud kategooria, seda populaarsem on kategooria „Arvutimängud“. Lapsed Suurbritannias (28%), Saksamaal (26%) ja Austraalias (21%) mängivad online suurima tõenäosusega, samal ajal kui lapsed Mehhikost (4%), Itaaliast (6%) ja Jaapanist (7%) teevad seda väiksema sagedusega.

Kui asi puutub video vaatamisse, muusika kuulamisse ja tarkvara allalaadimisse, siis lapsed Jaapanis on selged liidrid (12% Vanemate kontrolli kõikidest teadetest). Samuti teevad nad online oste suurema tõenäosusega kui lapsed ja teismelised Hiinas (20%). Kategooria „Alkohol, tubakas ja uimastid“ kogus kõige rohkem teateid Saksamaal (23%) ja Suurbritannias (25%). Omakorda pälvis täiskasvanutele mõeldud sisu laste seas suurima huvi Hiinas (23%) ja Jaapanis (5%). See teema on vähem huvitav lastele Suurbritannias ja USAs (mõlemad riigid vähem kui 1%).

„Teatud saitide liikide populaarsus laste seas erinevates riikides võib olla seotud iga riigi kultuuri omaduste ja majanduslike tingimustega. Me näeme, et lapsed muutuvad online aina iseseisvamaks: nad valivad, millist muusikat kuulata, milliseid filme ja multifilme vaadata ning millist tarkvara installida. See iseseisvus on suurepärane omadus, aga Internetis, nagu ka reaalelus, tuleb suunata noori ja õpetada neid, kuidas käituda targalt, ohutult ja vastutustundlikult. Meie Kaspersky Lab’is usume, et kahjutoova sisuga kokkupõrgete ärahoidmise eesmärgil on vanematel vaja ühendada kompleksne lahendus turvalisuse valdkonnas regulaarse suhtlusega. Vestlused on noortele kasutajatele online-ohtude õpetamise vahendid ning need aitavad luua perekondades usalduslikke suhteid, samal ajal kui rakendused arvutiohutuse valdkonnas tagavad aluse sellisteks vestlusteks ja turvalise keskkonna terve pere jaoks,“ ütleb Anna Larkina, internetisisu vanemanalüütik Kaspersky Lab’i juures.

Kaspersky Lab’ist:

1997. aastal asutatud Kaspersky Lab on globaalne ettevõtte, mis tegeleb veebiturvalisuse küsimustega. Kaspersky Lab’i sügavad teadmised ohtude analüüsi ja turvalisuse valdkonnas transformeeruvad pidevalt turvalisuse tagamise lahendustesse ja teenustesse, mis on mõeldud üle maailma ettevõtete, taristu kriitiliselt tähtsate elementide, valitsuste ja tarbijate kaitsmiseks. Kompanii turvalisuse valdkonna portfoolio-tööde suur maht sisaldab juhtivat töökohtade kaitsesüsteemi ning samuti rida spetsialiseeritud turvalahendusi ja -teenuseid võitlemaks kõige teravamate ja pidevalt evolutsioneeruvate e-digitaalohtudega. Kaspersky Lab’i tehnoloogiad kaitsevad üle 400 miljoni kasutaja ning samuti aitame 270 000 ärikliendil kaitsta seda, mis on nende jaoks kõige olulisem.

Lisateave Eestis pakutavatest lahendustest on saadaval ametliku esindaja saidil.

Tagasi üles