Bombillaz mõjub kui kirev paabulind keset lumetormi

Margus Haav
, kultuuriajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Oma debüütplaati esitleb fotole koos Madagaskari pundiga Kilema jäänud Bombillaz peagi nii Tallinnas kui ka Tartus.
Oma debüütplaati esitleb fotole koos Madagaskari pundiga Kilema jäänud Bombillaz peagi nii Tallinnas kui ka Tartus. Foto: Lauri Kulpsoo

Eesti hillitsetud ja tagasihoidlikes toonides muusikamaastikule on jõudnud värvikireva ja särava reggae-bhangra-afro-hiphopi pundi Bombillaz kaua oodatud debüütalbum «Uus usk».



Bombillaze liige Silver Sepp arutles, et eesti muusikas annavadki enamasti tooni varesed, tuvid ja kajakad, kellest suurem osa proovib moekeeli kireda. «Kui äkki ilmub keset lumetormi välja üks korralik maakeelne paabulind, äratab see mõistagi tähelepanu,» arvas ta.

Oma muusikale eksootiliste pillidega maitsekalt sooja ja lõunamaist tundetooni lisava Bombillaze liikmed käivad inspiratsiooni kogumas ja muusikalisi võimeid täiendamas mitmesugustes kultuurikeskkondades.

«Teeme puhast eesti muusikat, mis lähtub meie endi olemustest,» rääkis Sepp. «Mis tahes välise stiilinimetuse varjust on vaja välja tulla ja keskenduda sisule. Meie räägime oma lugu kui eestlased ja teeme seda meile endile mõjuva muusika kaudu.»

«Minagi arvan, et meie muusika muudab omapäraseks just ansambli liikmete põhjamaine veri,» täiendab Kill Kaare alias Kill Baba. «See on nagu vürtsise masalakastmega kaetud tanguvorst.»
Bombillaze muusika peegeldab nii vaimset kui ka tehnilist sidet kaugete kultuuridega, mis polegi ehk nii kauged.

«Aafrika maade rahvamuusikat või afropoppi kuulates tunnen tihti, et see on kusagil minu sees alati olemas olnud,» mõtiskleb Sepp, keda kutsuti juba Viljandi kultuuriakadeemias džässlaulu õppimise ajal muusikaliste katsetuste pärast valgeks neegriks.

«Enamiku eestlaste arvates on India pealinn New Delhi räpane ja ebameeldiv ning kõik eelistaksid Lääne-India Goa liivarandu,» mõtiskleb Arno Kalbus, kes astub endale turbanit pähe sidudes välja sünnipärasest rollist, et süüvida Ornu Maharaji salapärasesse ja ettearvamatusse maailma.

«Mina pean New Delhit ja Nepali pealinna Katmandud maailma kõige rikkalikuma kultuuripärandiga kohtadeks,» lisab ta.

Bombillaze debüütplaat kannab ambitsioonikat nime «Uus usk». Missugune on ansambli religioosne taust?

«Pole aega tausta meenutada, sest ei me söö ja ei me maga, päevast päeva kütame ragga’t, kuigi ragga meile mingit kindlat sissetulekut ei taga,» vastab Sepp sellele tõsisele küsimusele rõõmsameelselt.

«Usk on see, mis meis kõigis elab ja meid kõiki iga päev kõnetab,» lisab Ornu Maharaj. «Bombillazel ei ole ühtset religioosset tausta ― kõige tähtsam on usk ja see on alati uus.»

Peale hea basskitarri ja elektrikitarri on Bombillazel hulk omapärase kõlaga instrumente. Kindlasti ei saa mainimata jätta trummikomplekti, mis kõlab nii kontsertidel kui ka plaadil ning on läbinisti Ornu Maharaji enda ehitatud. Rütmimustrid, mida Bombillaz vokaalselt esitab, pärinevad samuti Indiast ja on tegelikult sealse muusika alustalad.

Eestlane on eksootika suhtes küll pahatihti loomult umbusklik, kuid Bombillaz on sellele vaatamata raudselt tõusev täht.

«Eks eestlanegi pea õppima ja oma silmaringi avardama,» seletab Ornu Maharaj seda paradoksi. «Loodan, et Bombillaz pakub elava tõenduse, et muusika ei tunne piire, kui tuleb otse inimese südamest.»

«Eestlase umbusk eksootika suhtes muutub tasapisi huviks. Aina rohkem meie kaasmaalasi liigub üha kaugemale Euroopa piiride taha ja naaseb sealt vägevate elamustega,» on Kill Baba bändikaaslasega ühte meelt.



Bombillaz

•    Kill Kaare alias Kill Baba (laul, tasha, darbuka)

•    Silver Sepp (laul, mandoliin, klarnet, darbuka)

•    Martin Matt (kitarr)

•    Tanel Liiberg (basskitarr)

•    Arno Kalbus alias Ornu Maharaj (trummid, tablad)

Allikas: Bombillaz

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles