USA Saint Louisi ülikooli meditsiiniinstituudi tehtud uuring tõestas, et avatud kabrioletiga sõitmisel ollakse ohtliku ja kahjuliku müra sees ning see võib tervist halvendada.
Kabrioletiga sõitmine seab tervise ohtu?
Katse näitas, et kui sõidetakse 120 kilomeetrit tunnis, võib helitugevus olla kuni 100 detsibelli, kirjutab msnbc.msn.com.
Kui ollakse sellise heli sees pikemat aega ja sageli, võib see kuulmist kahjustada.
88-kilomeetrise tunnikiirusega sõitmisel on müra suurem kui 85 detsibelli, mis on tavaline müratase näiteks ehitusel.
Kakofooniale annavad oma osa ka teepinnal tekkiv heli ja tuul. Samuti tekitavad erinevaid helisid teised masinad ja mootorrattad.
Teadlased tegid katsed Porsche, Saabi, Nissani ja Fordi kabriolettidega ning mõõtsid mürataset, kui sõideti 88 ja 120 kilomeetrit tunnis.
Avastati, et isegi normaalkiirusega sõitmisel ulatus müratase 88 detsibellini. Sama müra tekib ka diiselrongi möödumisel.
Suuremal kiirusel oli müratase selline, mis tuleb ette lennuki ülelendamisel või ööklubis.
Pikka aega üle 85-detsibellises müras olemine võib tekitada jääva kuulmiskahjustuse.
Kabrioletis sõitjaid ohustavad äärmuslikud «helinooled», mis tekivad näiteks siis, kui sõidetakse näiteks mootorratta või veoautoga kõrvuti.
Teadlased tegid katse, milles sõidu erineva kiiruse ajal tehti kümme müramõõtmist, aluseks võeti roolisolija vasak kõrv.
Katse ajal oli autoraadio kinni, katsealused ei rääkinud omavahel, konditsioneer oli kinni, signaali ei kasutatud ning vihma ei sadanud.
Teadlased tegid sama katse ka siis, kui kabriolettide katused kinni olid. Katse näitas, et autos olnuteni jõudis märgatavalt vähem müra ning oht tervisele vähenes.
Uurijad soovitasid kabrioletiga sõitjatel katus peal hoida ning kui on vaja pikka aega sõita, siis võiks kiirus maksimaalselt olla 85,3 kilomeetrit tunnis.