Pariislased veedavad aastas 23 päeva ühistranspordis

Inna-Katrin Hein
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pariisi idaosa rongipeatus Joinville-le-Pont
Pariisi idaosa rongipeatus Joinville-le-Pont Foto: SCANPIX

Prantsusmaal tehtud uuringu kohaselt veedavad pariislased aasta jooksul  rohkem aega ühistranspordis kui ülejäänud prantslased. 

Uuring näitas, et pariislased on päevas ühistranspordis keskmiselt 92 minutit, kui aga võtta arvesse vaid töötavaid pariislasi, siis kerkib see aeg 113 minutini, edastab The Local.

Prantsusmaa linnaarengu instituudi kohaselt on pariislased päevas põhimõtteliselt üks ja pool tundi metroos, bussides või linnalähedastes rongides kas istudes või seistes.

Pariislased ja need, kes elavad Pariisi ümbritsevas Ile-de-France´i piirkonnas, veedavad nüüd kümme minutit rohkem aega ühistranspordis, kui nad tegid seda 2010. aastal ja üle veerandtunni kauem aega, kui nad olid 1980. aastal.

Uuringu teinute sõnul ei ole see ühistranspordi kasutamise kasv seotud töö või õpingutega, pigem vaba ajaga. Mehed  kasutavad ühistansporti kauem kui naised.

Kui palju pariislane ühes aastas ehk 365 päeva jooksul ühistranspordis on? Arvutused näitasid, et 588 tundi ehk 23 päeva.

Uuringu teinute sõnul on see üsna pikk aeg, kui ollakse koos isikutega, kellega tegelikult olla ei tahaks.

Uuring paljastas, et pariislased eelistavad aina enam ühistransporti eraautode asemel, kuna nii saab kiiremini kohale.

Üllatuslik oli see, et Prantsusmaa teiste linnade elanikud veedavad ühistranspordis vähem aega kui pariislased. Lyoni elanikud on päevas ühistranspordis keskmiselt 67 minutit, Lille`i ja Bordeaux` omad 66 minutit ning Marseille´is ollakse 64 minutit.

Pariislaste ühistranspordi «lembus» on tingitud linna suurusest ning sellest, et töö- ja meelelahutuskoht asub elukohast kaugel. Samuti on Prantsusmaa pealinnas nii ühis- kui eratranspordi liiklus väga tihe, mille tõttu tuleb ette liiklusummikuid ja seisakuid.

Uuringus rõhutatakse, et pariislased ei pane pahaks kaugele tööle sõitmist ja pikaajalist ühistranspordis olemist, kui töökoht on seda väärt, kompenseerides puudujäägid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles