Soomes tehtud uuringu kohaselt võib lisaks nakkus- ja külmetushaigustele levida tööpaikades stress.
Stress võib töökohal «nakkav» olla
Stress võib «nakata» tööl näiteks väikeste žestide, harjumuste, kõnelemise ja isegi koosolekutega, edastab Yle.
«Stressis inimese energia ja olek on teistsugune kui neil, kes ei ole stressis. Need, kes on vastuvõtlikumad, võivad samuti saada stressi. Töökohal võib olla mitu isikut, kes enda teadmata stressi rõhutavad ja seda edasi kannavad,» selgitas tööpaigastressi uuringu teinud Turku ülikooli sotsiaalteadlane Minna Huotilainen.
Töökohtades on kindlasti ka neid töötajaid, kes stressis kolleegide käitumisele ja stressiolukordadele reageerivad huumori ning negatiivsete suhtlemis- ja käitumismallide lõhkumisega.
Huotilaineni sõnul «nakkab» stress märkamatult, sest suheldakse pidevalt ja intensiivselt.
«See on üldinimlik omadus, et me võtame teiste tundeid endasse ja elame teiste tundeid läbi,» teatas uurija.
Inimesed tulevad stressiga erinevalt toime, näiteks üks vajab stressiperioodil valju häälega rääkimist, teine aga tahab kontoris oma laua taga vaikselt asjade üle järele mõelda.
«Stressi ajal vähem suhtlusaldis inimene kaob oma töölaua taha, kuid see ei näita, et tal ei ole stressi, pigem vastupidi. Kõrvale astumine on üks stressi väljendusvorme,» nentis teadlane.
Huotilainen soovitab üle vaadata tööpaigal kehtivad suhtlus- ja käitumisreeglid, sest kui need on liiga hierarhilised ja ranged, siis seda suurem on oht stressi tekkeks ja levikuks.
Avatus ja olukorrast rääkimine aitavad stressi ennetada ja leevendada. Tööpaikades võiks olla vähe tabuteemasid, sest ka see aitab ennetada möödarääkimisi ja stressi levikut nakkushaiguse kombel.