Maret Soom on pühendunud glamuuriürituste korraldamisele

Vootele Päi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elustiiliagentuuri DeLuxe looja Maret Soom pole veel kõrgkooli astunud, sest ta pole veel kindel, mida õppida soovib ning kavatseb erialavaliku edasi lükata, kuni miski teda tõsiselt huvitama hakkab.
Elustiiliagentuuri DeLuxe looja Maret Soom pole veel kõrgkooli astunud, sest ta pole veel kindel, mida õppida soovib ning kavatseb erialavaliku edasi lükata, kuni miski teda tõsiselt huvitama hakkab. Foto: Erakogu

DeLuxe on tegutsenud üritustekorraldaja- ja PR-firmana viis aastat, kuid peagi täitub aasta sellest, kui firma juhataja Maret Soom otsustas ettevõtte kaudu Eesti tarbijale tutvustada midagi sootuks uut – elustiiliagentuuri.

Idee hakata pakkuma sellist teenust nagu lifestyle concierge (elustiili juhtimine) tekkis Soomil aasta vältel, mil ta Londonis ööklubi mänedžerina töötades puutus kokku paljude selliste agentuuridega. Sealses meelelahutusäris mängivad antud teenust pakkuvad firmad suurt rolli.

Elustiiliagentuur DeLuxe on firma, mille põhifunktsioon võib jääda kõrvalseisjale küllaltki arusaamatuks. Selleks, et saada DeLuxe’i kliendiks, peab maksma liikmemaksu 3000 krooni aastas, mis tagab kutsed näiteks firma korporatiivpoole korraldatavatele üritustele.

Kuid firma funktsioon ei piirdu kutsete jagamisega. Suurema osa oma sissetulekutest teenib DeLuxe siiski tänu teenustele, mida pakutakse lisaraha eest.

Aastad glamuuriilmas

Nii võivad DeLuxe’i inimesed aidata oma kliente näiteks lapsehoidja ja stilisti leidmisel, kohtade reserveerimisel nooblisse restorani ning kliendile sobiva puhkesihtkoha valimisel. Nimelt on firmal kaastöötajaid mitmes Euroopa riigis.

«Kui klient tahab puhata, siis ootab teda sihtkohas DeLuxe’i elustiiliagent, kes näitab külastatavas paigas kohti, mis kliendile puhkuse ajal kõige huvitavamat tegevust võiksid pakkuda,» selgitas Soom.

Samas on endiselt tegev ka DeLuxe’i korporatiivpool, mille praeguste ülesannete hulka kuulub ka ürituste korraldamine restoranides Vertigo ja In Studio Vinum ning lounge’is Deja Vu. Ka pealinna uue ööklubi Club von Überblingen käimatõmbamise on omanikud usaldanud pooleks aastaks DeLuxe’i inimeste hoolde.

Ööklubide käivitaja

Pea igal nädalal Just!’i kaante vahel esineva Soomi teekond Tallinna glamuurimaailma algas 14-aastaselt, kui ta alustas oma koolis moešõude korraldamist. Avaüritusele järgnenud teist üritust tegi ta koos Urmas Väljaotsaga. Tookord külastas moeüritust ka Sõnumilehe fotograaf ning üritus leidis kajastamist väljaande kahel leheküljel.

Edasi hakkas lumepall veerema ning juba aasta hiljem tunti üritust Supernoovana. Teise Supernoova korraldamisel lõid kampa ka üritustekorraldaja Vibe’i professionaalid.

Tänu libedale algusele ei olnud Maretil pärast keskkooli lõpetamist töö leidmisega raskusi. Pompoosne CV avas talle ühe reklaamtooteid valmistava firma uksed, kus töötades leidis ta veel aega jätkata ürituste korraldamist koostöös Vibe’i tiimiga.

Jõudnud vahepeal olla täiskohaga tegev Vibe’i meediaassistendina, kutsuti Soom peagi tööle avatavasse ööklubisse BonBon. «Tookord mind visati kui pea ees vette,» tõdes ta.

Siiski suutis neiu täita põhieesmärgi – klubikülastajate kogumise. Saanud klubi käima, osales ta klubi külge restorani ja lounge’i loomisel.

Peale BonBon’i oli nooruke Soom tegev Club Hollywoodis ja aitas luua pealinna kindlasti värvikaimat ööklubi Angel.

Paraku ei suutnud kitsuke Tallinn tol korral enam Maretile uusi väljakutseid (ööklubisid) pakkuda, mistõttu otsustas ta minna mõneks ajaks Inglismaale kogemustejahile.

Aitab hankida tutvusi

Oma tööd Maret armastab ja ülikooli ei ole ta veel jõudnud osalt seetõttu, et pole jõudnud välja mõelda, mida ta õppida tahaks. «Ülikooli lähen tõenäoliselt välismaal. Seni olen kujutanud end nii keemiku kui ka araabiakeelse kirjanduse uurijana,» rääkis neiu.

«Tuleb olla põhjalik, konfidentsiaalne ja detailne. DeLuxe’i kontseptsioon on lihtne, kuid töö ise keeruline,» ütles Soom ning lubas, et ei kavatse oma äriplaani jäljendajatel turul kannakinnitamist kergeks teha.

«Tulevikku vaatan lahtiste silmadega ning ei välista laienemist välisturule,» ütles Soom ja väitis, et DeLuxe on lapsuke, mida ta odavalt ei müüks.

Oma elustiiliagentuuri tüüpkliendina näeb Soom 30–40-aastast inimest, kes pärast aastaid pere- ja karjäärikeskset elu on läbi elanud mingi muutuse, nagu näiteks abielulahutuse, ning kes ei oska ajaga, mis varem kulus perele, enam midagi peale hakata.

DeLuxe’i ülesanne on Soomi sõnul aidata oma kliendil sotsiaalselt aktiviseeruda ja hankida uusi tutvusi. Muidugi ei suutvat DeLuxe võimaldada kutset presidendi ballile, kuid teeb võimalikuks kõrgema ühiskondliku staatuse, mille tulemusena võib klient selle kutse ka saada.

Maret Soom

Sündinud 12. juunil 1982 Tallinnas

Hariduskäik:

• 1989–2000 Tallinna 32. keskkool

• 1993–1999 Tallinna Vanalinna muusikakool

Ametikäik:

• Jaanuar 1999– tänaseni Supernoova kaasasutaja–korraldaja

• 1999– tänaseni Raadio 2 kaassaatejuht ja produtsent

• 2000–2002 üritustekorraldaja Vibe pressiesindaja, müügiassistent ja projektijuht

• 2002–2004 Club BonBoni müügi- ja programmijuht

• 2004–2005 Ööklubi Angel tegevjuht

• 2005 ITN Factual koordinaator (London)

• 2006 Pangaea Members Club reserveerimis- ja büroojuhataja (London)

• Alates 2003– tänaseni DeLuxe’i asutaja ja üldjuht

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles