Riigi teha see ost lõpuks oligi ehk selle, et tehing soomlastega tehakse, otsustas valitsus ja toonane majandusminister Parts saatis Tallinna Sadamale ka sellekohase ainuaktsionäri otsuse.
Siin viskavad uurimiskomisjoni liikmed ka kivi tollase majandusministri Juhan Partsi kapsaaeda.
«50 miljonit eurot on ikkagi väga suur raha. Ja siinpuhul nii ministeerium kui teised osapooled oleks pidanud rohkem jõudu näitama,» ütleb Talvik.
Karilaid on otsekohesem. «Kui Juhan Parts oli majandus- ja kommunikatsiooniminister ja teadis seda, et jäämurdja hankimine on Eesti jaoks strateegiline huvi, siis lisaks tuleb järgida ka kõiki korruptsiooni välistamise tegureid,» ütleb ta. Ta lisab, et Parts võiks selle tehingu kohta anda selgeid vastuseid.
Parts: komisjon pole tõsiseltvõetav
Partsiga räägimegi telefonis ja ta vastab, et ei pea seda komisjoni ja selle järeldusi kuigi tõsiseltvõetavaks. Ta ütleb, et riigi poliitiline otsus osta Botnica Tallinna Sadama kaudu oli ainuõige ja numbritest on näha, et laev on ennast ka tõestanud. Sellesse aga, millisel moel riigifirma laeva osta otsustas, ta ministrina kuidagi sekkuda ei saanud.
Saab näha, kas prokuratuur võtab selle Botnica teema uurimisse või mitte, kuid igal juhul on kindel, et sündmused Kiili ja Kaljuranna juhitud Tallinna Sadamas käisid üksjagu kummalisi radu pidi. Kui ühelt poolt on selline kõigi tehingute ükspulgi läbi hekseldamine kurnav, siis teisalt võib loota, et pärast kõikide asjade kaalumist ja läbi vaatamist saab ettevõte alustada puhtalt lehelt.
Mis puutub aga sadama tütarfirmat juhtivasse Eerosse, siis tema kinnitab, et ajab Botnica asja senimaani, kui lubatakse. Ja kui enam ei saa ajada, pole ka katki midagi. «Minul selles mõttes probleemi ei ole hommepäev see töö maha panna. Mul on missioonitunne. See oli ja on. Veel on. Kui see töö maha panna, siis ma olen welcome Norrasse, kus minu palk saab olema 12 kuni 15 tuhat kuus. Nii et võin ka sinna minna,» räägib ta.