Žürii on välja valinud nominendid, kelle hulgast valitakse oktoobris toimuval Tallinn Fashion Weekil välja tänavused Kuldnõela ja Hõbenõela väärilised moedisainerid.
Kuldnõela ja Hõbenõela nominendid on selgunud
Eesti ainsa moedisaini auhinnaga Kuldnõel tunnustatakse silmapaistva moelooja järjepidevat tööd vähemalt viie viimase aasta vaates, silmas peetakse kollektsioonide kvaliteeti ja funktsionaalsust, ajakohasust ja ilu, lisaks pööratakse tähelepanu ka müügiedule ning ekspordivõimekusele.
Juba neljandat aastat antakse Kuldnõela kõrval välja Hõbenõel. Hõbenõelaga auhinnatakse julge pealehakkamise, erakordse ettevõtlikkuse, särava idee ja energilise teostuse eest moeloojat, kaubamärki või kollektsiooni, mis on viimase aasta silmapaistvamaks komeediks meie moetaevas.
Kuldnõela žürii koosseisus Maile Grünberg (disainer ja sisearhitekt), Piret Puppart(EKA moedisaini osakonna juhataja), Edward Köster (disainiturunduse ekspert),Urmas Väljaots (moeajakirjanik), Kristi Pärn-Valdoja (ajakirja Mood peatoimetaja),Filippo Caroti (moefotograaf) ja Aljona Eesmaa (moetoimetaja ja -blogija) on valinud nominentideks järgmised moekunstnikud ja kaubamärgid:
Hõbenõela nominendid
Roberta Einer
Pealtnäha otse koolipingist Londoni moelavadele tõusnud Roberta Eineri loomingut iseloomustab kõrgmoele omane tohutu töö detailidega, disaineri jutustava ning kireva, ülinaiseliku disainikeelega põnevad rõivad on pälvinud rahvusvahelist tähelepanu. Roberta Einer on juba praegu arvatud maailma noordisainerite paremikku. Samas tuleb nentida, et Eestis teatakse temast tunduvalt vähem kui mujal – näiteid tema loomingust on ilmunud kõigis maailma suurtes moeajakirjades.
Margit Peura, kaubamärk Whitetail
Algselt hoopis arstiks õppinud Margit Peura tõi moe juurde kirg disaini vastu. Pärast Helsinki Disainiülikooli lõpetamist loodud kaubamärk Whitetail sai alguse soovist luua rõivaid vastutustundega nii keskkonna kui kandja ees. Disainer peab oluliseks eetilist tootmisprotsessi, ökoloogiliselt puhtaid materjale, sealhulgas Peruust pärit alpakavilla ning sotsiaalset vastutustunnet, brändi südameks on minimalistlik disain, intrigeerivad detailid ja kompromissitu kvaliteet.
Kätlin Kikkas, kaubamärk KÄT
Kätlin Kikkase kaubamärk KÄT on hoogne, sportlikku minimalismi ja põhjamaist naiselikkust ühendav tervik, mille rõivad on Eestis järjest enam poolehoidjaid leidnud. Lisaks eneseteadlike naiste garderoobidele on KÄT-i loomingut näha ka moeajakirjades ning eelmisel aastal jõudis Kätlin Kikkase loodu esimest korda ka Tallinn Fashion Weeki lavale.
Kuldnõela nominendid
Lilli Jahilo
Lilli Jahilo moemaja on hea näide sellest, kuidas traditsioonilist kõrgmoe töömudelit saab rakendada ka Eestis. Spetsiaalselt tellijale loodud ainueksemplarid valmivad algusest lõpuni koha peal, disaineri pilgu all, erilist tähelepanu pööratakse rätsepameisterlikkusele, käsitsi valmistatud detailidele ja lõpptulemuse kvaliteedile. Lisaks saab laiem avalikkus igal aastal näha Lilli Jahilo valmisrõivaste kollektsioone, nii moenädalatel kui ka moemaja enda etendustel. Lilli Jahilo looming on mõeldud kestma põlvest põlve ning kindlasti võib tema moemaja pidada ajatu naiseliku disaini üheks silmapaistvamaks kantsiks. Mitmeid autasusid pälvinud disainer ise võtab oma loomingu kokku nii: see on modernne luksus, mida saab endale lubada puhta südametunnistusega.
Thea Pilvet-Martinson, kaubamärk Althea
Thea Pilvet-Martinsoni juhitud kaubamärk Althea on loonud kandjasõbralikku ja naiselikku kodumaist moodi juba üle kahekümne aasta. Uute mudelite loomisel peetakse lisaks kiiresti mööduvatele trendidele silmas ka seda, mis on minevikus hästi töötanud – nii võib kord kaubamärgini tee leidnud kandja olla kindel, et ta ka järgmisest kollektsioonist midagi sobilikku leiab. Lisaks hoitakse sama mudeli piires tiraaž võimalikult väike, mis eriti just pisikese kohaliku turu vajadusi silmas pidades ülioluline. Mõistlik suhtumine ärisse, tootmisesse, oma klienti ja muutuvasse maailma on kindlasti üks Althea senise edu ja stabiilsuse võtmeid.
Kristel Kuslapuu
Kristel Kuslapuu väljendusrikkad ja ootamatute disainielementidega kudumid on moepublikut köitnud juba aastaid. Tema viimatisest ülesastumisest Tallinn Fashion Weekil kujunes kindlasti üks ootamatumaid moeetendusi – terviklik performance, mille elementideks elektrooniline live-muusika, teravmeelsed ja kaasaegset elukorraldust pilavate sõnumitega kudumid ning asjaolu, et kogu kollektsioon oli disainitud meestele. Disainerit iseloomustab kõige paremini kollektsioonis ühe juhtmotiivi leidmine ning kudumistehnika sobitamine uutesse olukordadesse, mis loob alati põneva ja ootamist väärt kombinatsiooni.
Londonis resideeruv ning ka paljude kohalike moeajakirjadega koostööd tegev žüriiliige Filippo Caroti kommenteerib nominentide valikut järgmiselt: «Olen nominentide esitatud töödes näinud kõrget kvaliteeti ja silmapaistvat stiilitunnetust, mis ulatub minimalistlikust elegantsist värvika vitaalsuseni. Žürii eesmärgiks oli nomineerida Kuldnõelale ja Hõbenõelale kõige terviklikumate kollektsioonidega innovatiivsemad Eesti talendid ja ma usun, et mõlema auhinna poole püüdlejatel on selle võiduks väga võrdsed võimalused – nende kõigi loomingus on väga spetsiifilisi ja unikaalseid jooni.»
Kuldnõela ja Hõbenõela kollektsioonid jõuavad lavale sügisese Tallinn Fashion Weeki raames, 19. oktoobril toimuval Kuldnõela etendusel.