Pesudisainer Kriss Soonik: alguses ei julgenud Eestis müüma hakata, et kes siin ikka sellist asja kannab
Lisaks paljastas Kriss oma loomingu maailmakuulsa fänni

Tallinna Kaubamajas avati Kriss Soonik Loungerie pop-up-pood

FOTO: Meisi Volt

2. veebruaril avati saabuva sõbrapäeva puhul Tallinna Kaubamaja Naistemaailmas Kriss Soonik Loungerie pop-up-pesupood. Ülemaailmselt tunnustatud Eesti disaineri looming, mida müüakse 15 riigis üle maailma, jääb Kaubamajja 16. veebruarini. Elu24 uuris avamise päeval lähemalt, mida uut on Kriss Soonikult, kas eesti naine on julge ning kuidas iseloomustab ta enda stiili.

Uurisime, kuidas suhtub pesudisainer tiitlisse «maailmakuulus moekunstnik». Kriss Soonik rääkis Elu24-le, et ta ise end nii ei kutsuks, aga samas müüakse tema pesu erinevates maailma nurkades ning aina rohkem tuleb fänne juurde, kes on brändiga kursis. «Vaikselt liigume sinna, aga arvan, et läheb vähemalt 10-20 aastat aega. See on natukene hirmus sõnapaar minu jaoks.»

Oma esimese kollektsiooni andis Kriss Soonik välja 2008.aastal ning moekunstniku sõnul on siiani iga päev väljakutse. «Mäletan, kui alustasin, oli tore kui veebisait sai valmis, esimene kollektsioon, aga siis sain aru, et veebisait on vana ja tuleb jälle otsast peale alustada. Ei ole väga keeruline endale uusi väljakutseid selles tööstuses leida.»

FOTO: Meisi Volt

Kõige keerulisemaid asju tema töö juures on siiski toode kvaliteetselt inimesteni tuua: «Sinna läheb minu aeg kõige rohkem, et fännidel igav ei hakkas, nad ei pettuks ja need, kes pole meid näinud, saaks aru, mis on meie käekiri. See võtab kõvasti aega.»

Kriss Sooniku sõnul on saavutatud palju asju, näiteks on tema looming müügil ka Jaapani turul.

Muide, Sooniku loomingut kannavad ka maailmakuulsad staarid. «Meie uus fännklubi liige on supermodell Naomi Campbell, kes on minu jaoks suur ja meeldiv šokk. Tema omab nüüd meie pitsrinnahoidjat,» rääkis Soonik, et siiski on asju, mida teha, kõvasti. «Kõvasti on kollektsioonide kallal tööd teha, seda arendada erinevates suundades. Uusi poode ja turge vallutada on lõputult.»

Pesumoel hoiab Kriss Soonik silma peal, aga eelistab siiski luua seda, mida ta ise tahab ja mida kliendid tahavad. «Üldtrendi me väldime, peame kõike oma võtmes alati tegema,» tõdes moelooja, et väikeste disainerite käes on roll luua midagi huvitavat, sest põhitrendid on pesumoes pigem muutumatud.

FOTO: Meisi Volt

Kas aga häbelikule eesti naisele läheb julge Kriss Sooniku pesu peale? «Ma olen meeldivalt šokis kui tore ja vastuvõtlik on eesti naine. Ma alguses ei julgenud Eestis üldse müüma hakata, et kes siin ikka sellist asja kannab, aga tegelikult tänaseks, on eestlased kõige suuremad toetajad. Nad saavad sellest ideest aru ja neile meeldivad need asjad,» tõdes Kriss Soonik, et eesti naine on end tõestanud väga katsetusaldina ja talle on see väga meeldiv üllatus olnud.

Millest lähtub Kriss Soonik ise igapäevaselt riietudes? Kuidas iseloomustab oma stiili?

«Riietus peab natuke mugav olema, ma ei ole võimeline ükskõik mida selga panema ja siis mitte liigutama. Mugavus ja mingi väike kiiks peab olema,» paljastas Kriss, et tal on jalanõude vastu suur sõltuvus ja nendest poodidest leiab ta alati omale midagi.

FOTO: Meisi Volt

«Nii nagu meie kollektsioonidel, peab mingi originaalsuse moment sees olema. Riietus ei tohi olla harju keskmine mugav, mingi väike element peab ta tegema eriliseks.»

Eesti moeloojate loomingut Kriss Soonikul veel palju kapis ei ole, aga talle on mitu brändi silma hakanud: «Nende tase on päris heaks läinud.» Kuna enamus ajast on Kriss ära, siis palju Eestis poodelda ei ole õnnestunud. «Mulle endale väga meeldib KÄT,» lubab Soonik varsti noore moelooja riiete seast midagi soetada.

Tagasi üles