Norra südame ja kopsude ühingu uues sotsiaalreklaamis hoiatatakse vanemaid laste tubades leiduvate ohtude eest natsi-Saksamaa diktaatorit Adolf Hitlerit, Liibüa endist liidrit Muammar Gaddafit ja Põhja-Korea juhti Kim Jong-uni meenutava karuga.
Norra sotsiaalreklaamis hoiatatakse astma eest Hitler-karuga
Reklaamis nenditakse, et nad näevad välja nagu mõnusad kaisukarud, kuid need karud võivad laste tervisele ohtlikud olla, edastab The Local.
Norra südame ja kopsude ühing loodab, et nende uus kampaania paneb vanemaid mõtlema, mis nende lapsi ohustada võivad.
Ühingu teatel on Norras aasta aastalt kasvanud laste haigestumised astmasse ja hingamisteede haigustesse ning rohkem on allergiajuhtumeid.
Reklaami sõnum on, et kaisukarud võivad sisaldada lastele ohtlikku tolmu, mille tõttu tekivad haigused. Sõnumi mõjusamaks edastamiseks on karusid kujutatud diktaatoritena.
«Lapse magamistuba ei tohiks olla tolmune, sest just tolm põhjustab astmat ja allergiaid. Seega peaks laste pehmeid loomi, eriti kaisuloomi regulaarselt pesema,» teatas reklaami teinud reklaamiagentuuri Kitchen esindaja Bendik Romstad.
Ta lisas, et laste jaoks võivad nende lemmikmänguasjad sama ohtlikud olla kui maailma kuulsaimad despoodid.
Kuid tervisekampaaniat on juba saanud ka kriitika osaliseks, seda eriti Norra juudikogukonna poolt.
Norra juutide ühenduse Det Mosaiske Trossamfund teatel Hitleri näitamine kaisukaruna mahendab selle diktaatori halba mainet.
«Hitler oli massimõrvar ja sellisena on ta jäänud ajalukku. Talle ei tohiks teha positiivset reklaami,» teatas juutide esindaja Ervin Kohn.
Sotsioloog Trond Blindheim nõustus, et Hitleri, Gaddafi ja Kimi karu on äärmus, kuid samas on just nende tõttu nüüdne sotsiaalkampaania edukas.
«Need isikud on tuntud inimsusevastastest kuritegudest, kuid nad on sotsiaalreklaami tegelastena väga mõjusad,» lausus sotsioloog.
Norras on astma umbes 20 protsendil lastel. Tervishoiuspetsialistid soovitavad kaisukarusid pesta vähemalt neli korda aastas pesumasinas 60 kraadises vees.
Pilte vaata siit.