Soome sotsiaal- ja tehnoloogiliste uuringute keskuse uuringu kohaselt ostetakse halbade ilmadega lohutustoitu enim.
Lohutustoitu ostetakse enim halbade ilmadega
Uuringus keskenduti tarbijate ostukäitumisele ning erinevatele klienditüüpidele, edastab Yle.
Ilmnes, et niinimetatud kiirele ostjale, kes teab täpselt, mida ostab, on tähtis ostukohas olev hea asendiplaan ja kaupade kiire leidmine.
Aeglane ja endas mitte nii kindel ostja seevastu otsib kaubariiulitelt uudiskaupa ja üllatusi ning uurib pikalt pakenditele kirja pandut.
Uurijaid huvitas ka ilma ja ostlemise seos. Ilmnes, et halva ilmaga kui meeleolu on nullis, ei viitsita kokata. Siis ostetakse enim niinimetatud lohutustoite, mis on valmistoidud, krõpse, küpsiseid, kuivatatud puuvilju ja magusat, kuid ka veini.
Kui ilm oli aga väga halb, siis osteti toiduaineid, millest sai kodus ise midagi mõnusat ja sooja valmistada ning lohutustoitu eelistati siis vähem.
Uuringus rõhutati, et ostlemist mõjutas ka millisel nädalapäeval ja millisel kellaajal poes oldi.