19. Pimedate Ööde filmifestival ületas eelmisel aastal püstitatud külastuste rekordi (77 500) sellelgi aastal, kogudes 13.-29. novembril 80 066 külastust. Festivalil näidati 650 filmi (neist 289 olid täspikad), mis olid pärit 80 erinevast riigist. Kokku toimus 889 linastust. Festivali põhiprogramm (ilma alafestivalideta) koosnes 227 filmist, millest 38 olid rahvusvahelised või maailmaesilinastused.
Pimedate Ööde filmifestival püstitas külastuste rekordi
Suure panuse andsid kolm PÖFFi alafestivali, mis kõik püstitasid sel aastal publikurekordid.
Animatsioonfilmide festival Animated Dreamsi programmis oli 209 filmi, toimus 49 linastust, mida külastas 2600 inimest. Neljal filmil toimusid maailma- või rahvusvahelised esilinastused.
Laste- ja noorte filmide festival Just Filmi programmi kuulus 58 filmi, neist kolm olid maailma- või rahvusvahelised esilinastused. Festivalil oli 15 224 külastust.
Rahvusvahelise lühifilmide festivali Sleepwalkersi külastuste arv jõudis esmakordselt 1000ni, festivali programm koosnes 157 filmist, millest 16 oli rahvusvahelised ja maailmaesilinastused.
PÖFFil (koos alafestivalidega) töötas sel aastal 346 vabatahtlikku, akrediteeritud oli 103 ajakirjanikku ning 384 külalist. PÖFFi ja Baltic Evendi korraldatavat filmitööstusele suunatud üritustesarja Industry@Tallinn külastas 381 inimest, seal hulgas esindajad suurtest levifirmadest nagu Wild Bunch, Gaumont, Elle Driver ja Indie Sales. PÖFFi ja Euroopa Komisjoni koostöös korraldatud konverentsil Euroopa Filmifoorum Tallinn oli ligi 200 osavõtjat.
Võrdluseks: 2005. aastal toimunud 10. Pimedate Ööde filmifestivalil näidati 536 filmi ning külastusi oli siis 48 457.
Grand Prix võitjad andsid võiduraha festivalile tagasi
PÖFFi võidufilmi «Troon» (Lõuna-Korea) autorid režissöör Lee Joon-ik ja stsenarist Cho Chul-hyun olid festivali külastades vaimustunud sellest, kui hästi see vaatamata keerulistele majanduslikele oludele organiseeritud on. Neile avaldas muljet see, kuidas PÖFFi direktor Tiina Lokk alusas festivali pärast Nõukogude liidu lagunemist järgnenud kino mitmekesisuse kadumise vastu võitlemiseks põhjamaade filmidele pühendatud filminädalast ning on nüüdseks jõudnud kohta, kus lisaks kokkuvõttele aasta parimatest teistel festivalidel ilma teinud teostest saab näha ka maailma ja rahvusvahelisi esilinastusi ning kus näidatakse ja toetatakse ka alustavaid filmitegijaid.
Grand Prix ning parima filmimuusika auhindu vastu võtnud Cho esines auhinnatseremoonial liigutavate kõnedega ning järgmisel päeval, vahetult enne Tallinnast lahkumist jättis ta Tiina Lokile käsitsi kirjutatud kirja, milles ütles järgmist: «Kui võimalik, tahaksid Tiger Pictures (filmi produktsioonikompanii), kaasa arvatud režissöör Lee Joon-ik ja produtsendid, anda parima filmi eest saadud auhinna tagasihoidlikult festivalile tagasi, selleks, et toetada järgmise aasta etteavalmistusi.» Ta lisas, et annetus on tehtud lootuses, et PÖFFist saab järgmine suur platvorm Euroopas, mis maailmakino «filmirõõme» vahendab.
PÖFFi direktor Tiina Lokk kommenteeris: «See on väga suuremeelne žest, mis jättis kogu meie meeskonna tänutundest sõnatuks. Siiski ei tahaks me seda kasutada lihtsalt igapäevaste arvete tasumiseks, vaid panna selle raha teenima noori filmitegijaid kogu maailmast. PÖFF kavatseb seda raha kasutada seemnena, et luua auhinnafond, mis toetab noori filmitegijaid ja nende projekte. Sellest, kuidas see täpselt välja hakkab nägema, räägime siis, kui meil on täpselt sõnastatud eesmärk ja paigas reeglid.»