Üle mitme-mitme aasta on see nüüd ametlikult käes. Ametlik WRC mäng.
Mänguarvustus: FIA World Rally Championship
Rallikas valmis Milestone’i koodimasinates ja need vennad pole võidusõidumängudes just algajad. Vaatame, mida nad ametliku WRC logo all siis pakuvad. Loomulikult ralliradasid igalt poolt üle maailma, kokku 78. Tegelik number on mõnevõrra väiksem, sest mõnedki rajad on peeglis ja pikemal mängimisel selgub, et mõnede trasside üksikud lõigud on äravahetamiseni sarnased. Pinnas varieerub kuiva ja märja asfaldi, kruusa ning lume vahel. Trassid on kaunis lühikesed, nii 6-9 kilomeetrit.
Kasutada on viis autoklassi: WRC, S-WRC, P-WRC, J-WRC ning WRC Group B. See viimane on arvutiversioonis (siin arvustatud) täiesti olemas, PS3 ja Xbox360 omanikud saavad selle allalaetava lisana. Loomulikult võib asuda kõigi nende kuulsate Subarute, Suzukide, Citroënide ja Fordide rooli, sinuga konkureerivad kuulsad rallipiloodid ning vana hea sinimustvalgegi vilksatab etapitabelites. Kõik on nii, nagu ühelt ametlikult mängult oodata võib.
Oma kõva viis aastat sai uut ametlikku mängu oodata. Graafikat vaadates tekib tunne, et seda ongi viis aastat kuskil sahvris marineeritud. Esimesena märkab menüüsüsteemi vanaaegsust, aga selle võib andeks anda, põhiline on ikkagi võidusõit. Autod on küll kenasti detailsed, aga loodus oh-kui-üksluine. Nojah, ega rallisõit polegi mingi puhkusereis, kus maastikku imetleda, rohkem tuleb silm teel hoida. Sellest hoolimata paneb tähele, et taimestik on masendavalt kahemõõtmeline, publik riietub paari tüüpi univormidesse ja kõik Rootsi külad on ühe tüüpprojekti järgi ehitatud nagu Lasnamäe. Sõidu käigus masinad küll määrduvad, kuid esimese isiku vaates jääb ka kõige hullemal mudarajal esiklaas puhtaks kui prillikivi – kui sa seda just katki ei sõida.
Siin jõuamegi vigastusalgoritmi juurde. Menüüst saab seadistada, kuivõrd kokkupõrked autot mõjutavad. Leebemal tasemel võib 100 km/h tunnis vastu seina põrutada ja auto kere, mootor ja veermik saavad vaid õrnalt vigastada, sõiduomadusi see kah eriti ei muuda. Nii et realismitaotlejad peaksid kindlasti karmima vigastusrežiimi peale panema.
Kokku põrgata on seevastu hämmastavalt lihtne. Siin on vist mingi kala mängu füüsikamootoris. Teravnurga allbarjääri kihutav auto mitte ei libise mööda seda, vaid jääb kinni nagu kännu taha. Uskumatu ja ebaloomulik kogemus! Veel enam, Prantsusmaa viinamägesid piiravad lattaiad on tegelikult tehtud betoonist. Ja kui Soome talverajal oleks kojamees oma lumelabida hange unustanud, siis ei suudaks võimas ralliauto sellest läbi sõita. Aga sellistesse peenustesse nagu rajaäärsed lumelabidad, WRC graafikameistrid ei süvenenud.
Senise kriitika peale tekib küsimus: on seda siis üldse mõtet mängida? Lühidalt, jah. Kõigest hoolimata on see hea meelelahutus, kas üksi või mitmikmängus. Esimesed tasemed tulevad kaunis lihtsalt kätte, aga edaspidi lähevad nii rajad kui vastase AI nõudlikumaks, nii et edu saavutamine nõuab omajagu harjutamist. Selle jaoks on eraldi WRC ralliakadeemia, kus saad tosina ülesandega oma sõiduvõtteid lihvida. Lisaks tavalisele karjäärisõidule võib läbida üksikuid etappe või endale oma rallikava kokku seada. Eduka esiemise peale rallikarusellis ilmuvad välja sponsorid, võimalus osta uusi masinad ja neid silmale meeldivaks värvida. Üksikutel radadel võid oma sooritusi lihvida enda varasema tulemuse või netist laetava vaimuauto abil. Siis näidatakse ära ka trajektoor, mida mööda oponent sõidab, kus kiirendab ja kus pidurdab.
Mitmikmäng on võimalik ühe arvuti taga kuni nelja inimese vahel. Kõik sõidavad vaheldumisi varem valitud autodega üht rada. Siin ei ole vaimuautot, et teisena sõitjale mitte eeliseid anda. Pole just mitte eriti vapustav meelelahutus, kuid külaliste lõbustamiseks väga kena.
Tõsisem rallimees saab netis teistega (kuni 16 osalist) mõõtu võtta. Windows 7 all ühendus WRC mäng imelihtsalt serveriga ja leidis ka vastaseid. See osa on väga kenasti välja kukkunud. Ehkki rallimees oma oponente ju päriselt rajal enamasti ei näe, võib mitmekesi mängides rajale manada nende läbipaistvad vaimuautod. Loomulikult ei saa nendega kokku põrgata ega rajalt välja nügida, nad on seal vaid selleks, et vaheaegu vaatamata oma positsiooni teaksid.
Rajalt välja sõitmisega on veel üks knihv. Nimelt, kui teest piisavalt palju kõrvale kalduda, siis teleporteeritakse masin automaagiliselt sõiduteele tagasi. Paraku on see robot üsna lühikese kannatusega. Põrutad 120 km/h tunnis kurvist välja, aga enne kui põõsastesse takerdud või auto vastu kaljusid purustad, tõstab maagiline käsi su teele tagasi ja sa ei kaota isegi aega.
Autode tunnetus erines piisavalt, et vahet teha WRC tipp-püssi ja mõne madalama klassi masina vahel. Enne sõitu saab autosid seadistada vastavalt rajakattele, ilmale ning sõidumaneerile. Enamasti on automaatselt välja pakutud seadistus täiesti adekvaatne, kuid huviline võib soovi korral ka peenseadistusi teha. Eriti palju need tavakasutajat ei mõjuta, ilmselt tuleks vahe paremini välja rooliga mängides.
Selle mängu testimisel oli kasutusel Xbox360 pult arvuti jaoks, mis ei vajanud erilist kohendamist ja arkaad-stiilis kihutamisega kenasti hakkama sai. Küll kurdavad kasutajad internetis, et mitmeid roole on keeruline WRC-mängimiseks kasutada, sest puudub nuppude ümberseadistamise võimalus. Seega, enne ostu uurige täpselt järele, kas mäng toetav olemasolevat rooli. Logitech Force Feedback tehnoloogia tuge pakutakse karbikaanel küll.
Nõudmised: arvuti absoluutne miinimum on järgmine
Opsüsteem Windows XP, Vista või 7
Protsessor 2,4GHZ
RAM 1GB
Videokaart: Nvidia Geforce 7600 või ATI X1600, kindlasti Pixel Shrader 3.0 võimeline.
Soovitatud on muidugi paremat protsessorit, eelistatavalt mitmetuumalist, jõulisemat videokaarti ning rohkem mälu, Windows 7 all isegi 4GB. Paneb imestama, mida mäng kõigi nende nõudmistega teha kavatseb, sest nagu öeldud, graafika jääb ajale jalgu.
Kokkuvõtteks: sai seda mängu ju oodatud ja väike pettumus on sees. Kui hiljuti arvustatud F1-mäng pakub midagi nii arkaad-kihutamise kui simulaatori-sõbrale ja lubab end vastavalt seadistada, siis WRC kipub oma lihtsusega silma tegema tavakasutajate laiale massile ning rallientusiastil võib igav hakata. Samas on rallisõit natuke mitmekesisem, kui F1 ringrada. Aga see graafika! Isegi suhteliselt kobedal testimasinal ei õnnestunud temast ilusat pilti välja meelitada. Hinne 6/10.
Testitud mäng on müügil kaupluses Progames.