USA ja Kanada teadlaste poolt tehtud hiljutine uuring näitas, et Põhja- ja Lõuna-Ameerika põliselanikud indiaanlased kasvatasid juba väga ammusel ajal kalkuneid, kuid mitte nende liha, vaid sulgede pärast.
Indiaanlased kasvatasid kalkuneid, kuid mitte liha pärast
Briti Columbia ülikooli uuringus tõdetakse, et näiteks Anasazi hõimu liikmete põhitoidus oli mais ning kalkuniliha söödi vaid äärmise nälja korral, edastab Discovery News.
Teadlased uurisid indiaanlaste juukseid, milles olevad aminohapped viitavad toitumisele.
Ilmnes, et indiaanlaste menüüs olid mais ja juurviljad, kuid ka metsulukite liha.
«Leidsime juusteuuringus, et nad sõid näiteks loomi nagu kitsed, mägilambad ja jänesed,» selgitas Southern Metodist University teadlane Karen Lupo.
Lisaks leiti, et Anasazi indiaanlaste menüüs olid ka pudelkõrvitsad, männiseemned, amarant ehk rebashein ja muud.
Uuriti ka kodulindude, sealhulgas kalkunite kasvatamist ja nende liha söömist.
Washingtoni ülikooli teadlase William Lipe teatel kasvatasid indiaanlased kalkuneid ning kasutasid lindude nahka ja sulgi tekkide, rõivaste ja peakatete valmistamiseks.
Lipe sõnul valmistasid indiaanlased selliseid tekke viimasel sajandil eKr kuni esimeste sajanditeni pKr.
«Kalkunid sulgivad mitu korda aastas ning selle tõttu ei ole neid linde vaja sulgede pärast tappa. Indiaanlased pidasid kalkuneid suures koguses, et pidevalt oleks vajalikud suled olemas,» teatas teadlane.
Arheoloogid on leidnud USA edelaosast mitmeid iidseid matmispaiku, kuhu on maetud kalkunid. See viitab, et indiaanlaste kultuuris mängisid kalkunid tähtsat rolli ning need linnud võisid pühad olla.
See seletab, miks indiaanlaste menüüs kalkuniliha praktiliselt puudus.
Indiaanlased kasutasid ja kasutavad seni kalunisulgi riietuses, peaehetes ja –katetes ning neil sulgedel on ka religioosne-vaimne tähtsus. Lisaks ilustasid indiaanlased nooli sulgedega.
Teadlaste sõnul on seni mõistatus, miks põliselanikud ei söönud kalkuniliha ka siis kui oli valgupuudus.
USA tänupüha laual on traditsiooniliselt kalkun, kuid see on sisserännanud valgenahalise elanikkonna püha, mitte põliselanike oma, kellest osa ei ole seni seda omaks võtnud.