Ajujahile esitati 301 ideed

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kristjani kõige uuem projekt on muinasjutte jutustav mängukaru Mimmi, millega jõudis mees ETV saates “Ajujaht” viiendale kohale.
Kristjani kõige uuem projekt on muinasjutte jutustav mängukaru Mimmi, millega jõudis mees ETV saates “Ajujaht” viiendale kohale. Foto: Erakogu

Ideede arv on samas suurusjärgus viimase viie hooajaga, kuid rõõmu teeb nende küpsus: rohkem kui kolmkümmend meeskonda omab töötavat prototüüpi. Prototüüpide hulgas on nii IT-lahendusi, tehnilisi leiutisi kui sisustustooteid.

Foto: Частный архив

Tudengitele suunatud ettevõtluskoolitusest on kasvanud avalik äriideede inkubaator, mille sarnast mujal põhjamaades pole.

«Click & Grow ja Taxify edulood on konkursil osalevatele meeskondadele selgeks sõnumiks, et Ajujaht on hea võimalus, kus oma äriidee reaalseks äriks pöörata. Mul on hea meel, et üha rohkem esitavad Ajujahile ideid kogemuse pagasi poolest mitmekesised meeskonnad,» ütles Marion Raudsepp, EASi Ajujahi projektijuht.

Foto: Erakogu

64 protsenti ideede esitajatest on varasema ettevõtluskogemusega ja 52 protsenti kõrgharidusega.

Ideede esitajate keskmine vanus on 31 eluaastat, kelle seas on 41 magistri ja neli doktorikraadiga inimest. Paremate eeldustega osalejate kaasatus on oluline Ajujahis võistlevate ideede konkurentsi tõstmiseks, kuna edu saavutavad kõrgema haridustaseme ja palgatöökogemusega osalejad. «Viimase viie hooaja võitjameeskondade eestvedajad omavad kõik eelnevat ettevõtja või spetsialistitöö kogemust,» kinnitas SEB äriinnovatsiooni juht Mart Maasik.

Maasikule meeldis, et nii mõnigi sotsiaalset ettevõtlust puudutav idee omab samuti tugevat potentsiaali. Sotsiaalseid ettevõtteid hakkavad nõustama SEB panga ja Heateo SA spetsialistid ning sotsiaalsete ettevõtete täiendavaks motiveerimiseks paneb Kodaniku Ühiskonna Sihtkapital koostöös SEB pangaga välja kuni 10 000 eurose eripreemia. 9 protsenti esitatud ideedest tuligi sotsiaalse ettevõtluse kategooriast. 

Kõikidest ideedest pärineb 32 protsenti infotehnoloogia, 14 protsenti tööstuse ja disaini, 10 protsenti teenusmajanduse, 6 protsenti energeetika ja keskkonna, 6 protsenti tervise ja biomeditsiooni ja 5 protsenti loomemajanduse valdkonnast.

Sada edasipääsejat selguvad 10. novembriks. Tänu Ajujahi pitch'idele on tänaseks selgunud 11 edasipääsejat. Saja parema hulka on taganud pääsu nii Helpific, RailReed, Tippy, Tesselfloor, Bison, Kristina kui FitLap. Muuhulgas on selged ka neli TOP30 meeskonda – eResNetwork, Marina Ahoy, Safebox ja Smart Power – kes said eripääsme tänu edule Garage48 häkatonidel. Üks pääse 30 hulka antakse välja ka 13.-15. novembril toimuval Garage48 üritusel Pärnus.

Eesti suurima äriideede konkursi ellukutsuja on EAS, partner SEB ja suurtoetaja Nortal. Lisaks neile toetavad Ajujahti: Levira, Advokaadibüroo Cobalt, Nasdaq, Tehnopol, Heateo Sihtasutus, Sihtasutus Kodanikuühiskonna Sihtkapital, Pärnu linn, Tallinna linn, Tartu linn ja Võru maavalitsus.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles