Päevatoimetaja:
Katrin Lust
(+372) 56681734
Saada vihje

Titanicult pärit kreeker müüdi oksjonil rohkem kui 22 000 dollari eest

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Inna-Katrin Hein
Copy
Titanic alustamas esmareisi
Titanic alustamas esmareisi Foto: SCANPIX

Ühendkuningriigis müüdi oksjonil 1912. aastal uppunud aluselt Titanic pärit kreeker, mille eest maksti 22 968 dollarit ja millest sai maailma kõige kallim küpsis.

Oksjonimaja Henry Aldridge & Son poolt müüdud kreekeri eest maksti oodatust 7656 dollarit rohkem, edastab Daily Mail.

Selle ostis Kreekast pärit kollektsionäär, kes kogub Titanicuga seotut.

«Tegemist on maailma kõige kallima küpsisega. Me ei tea täpselt, millises päästepaadis see küpsis oli, kuid minu andmetel ei ole maailmas rohkem Titanicu kreekereid säilinud,» sõnas oksjonimaja esindaja Andrew Aldridge.

Kreekeri peal on kirjas ka firma, mis selle valmistas – Spillers&Bakers ja toote nimi Pilot.

Oksjonimaja teatel oli Titanicu päästepaatides ellujäämisvarustus, kus olid ka sellised kreekerid.

Aluse Carpathia üks reisijatest, James Fenwick abistas Titanicult ellujäänuid ja jättis küpsise mälestuseks katastroofist.

Ta pani kreekeri Kodaki fotode ümbrikusse ja kirjutas ümbrikule: «Piloti küpsis Titanicu päästepaadist, aprill 1912».

Oksjonimaja sõnul on haruldane, et jäämäega kokku põrganud Titanicult ka midagi söödavat alles jäi.

Oksjonil müüdi samuti foto, millel olevat just see jäämägi, millega Titanic kokku põrkas. Selle pildi eest maksti 32 156 dollarit. Foto tegi aluse Prinz Adalberti peastjuuard, kui laev jäämäest möödus.

«Päev pärast seda, mil Titanic uppus, möödus Prinz Adalbert sellest jäämäest, mis on näha fotol. Me ei teadnud siis veel Titanicu uppumisest,» on foto juures olevas kirjas.

Titanic uppus 14. aprillil 1912 olles oma esmareisil Southamptonist New Yorki. Uppumatuks peetud laev põrkas jäämäega kokku ja elu kaotas umbes 1500 inimest.

Laev oli umbes kaks tundi veepinnal enne kui pooleks murdus ja umbes kel 2.20, kui oli juba 15. aprill, vetesügavusse vajus.

Pilte vaata siit.

Tagasi üles