Miks rulatamine kunst on?
Rulatamine võib olla kunst, kuid samas võib ta olla ka öökimaajav tehislik kommerts, kus loomingu asemel statistilistele tulemustele ja brändingule keskendutakse. See installatsioon on aga subkultuuri vallast, mis keskendub rulatamisele kui kunstile, kus vabadusel ja loomingul kulgeda lastud on.
Rulatamine pole kultuuriministeeriumile kuuluva spordiregistri andmebaasi järgi spordiala. Seda lihtsalt ei ole seal. Järelikult on rulatamine linnaruumikunst. Liikumise ja dünaamika vaba valdkond, millel puuduvad treenerid ja riigi toetus.
Kuidas sa üldse rulatamise juurde sattusid ja miks rulatad?
Rulatamise juurde sattusin juhuslikult, nagu ikka asjad siin maailmas käivad. Ühel 1997. aasta suvel vaatasin Tartus Eurospordi pealt X-Gamesi rulatamise finaali ja tekkis kohe klikk.
Peale seda läksin välja uitama ja kohtasin tänaval selle sama ninad ülespoole kõriseva rula ja pikkade juustega keset autoteed kimavat tüüpi ja vahtisin talle suu ammuli järele. Sealt see kõik algaski.
Rulatamine on nakkav, nagu tavapärased hasardid või spordialadki a la jalgpall, jalgrattasport ja hoki. Kuid rulatamise distsipliini taga peitud tegelikkuses terve mikrouniversum, kuhu mahub nii sotsioloogia, psühholoogia, füüsis,
urbanism, arhitektuur, tehnilisuse ja loomingu struktuur, mida ükski tavapärane sportlane isegi ette kujutada ei suuda.
See, et professionaalsed sõitjad mulje jätavad, nagu poleks nende trikkides või lendudes kõrgemat tehnilist täpsust, on vaid pinnapealne virvendus, mida osatakse sama loomulikult teha kui hapniku hingamine või eluks vajaliku toidu tarbimine. Ühest küljest on võimalused, kõrgused ja kiirused lõputud, mis võivad vabalt viia surmani.