Eile nautis saalitäis rahvast Nokia kontserdimajas džässpianist Herbie Hancoki ja tema bändi kontserti.
Herbie Hancock liigutas imeliselt sõrmi
Hoolimata soolasest piletihinnast oli terve parter täis ning publikut jätkus pisut ka esimesele rõdule. Küllap on Hancock üks suurimaid džässinimesid, kes tänavu Eestis esinenud ja kuulajate ootusi ta ei petnud. Tallinnas reklaamis ta oma uut plaati «The Imagine Project». Plaadi pealkiri on laenatud John Lennoni loost «Imagine», mis džässivõtmes kolmapäeval ka esitusele tuli. Vokaalselt toetas seda lugu, mida plaadil esitab P!nk, lauljatar Kristina Train.
Liskas Trainile ja Hancokile olid laval Beninist pärit kitarrist Lionel Loueke, trummar Trevor Lawrence Jr., klahvpillimängija Greg «Mouse» Phillinganes ja basskitarrist James Genus. Tundub, et Hancock valib oma instrumentaliste lauluoskuse järgi, sest vähemalt kiitis ta kaasmuusikuid tutvustades nende vokaalseid võimeid. Loueke ja Phillinganes neid kontserdil ka demonstreerisid, eriti võimsa mulje jättis klahvpillimängija sooritus.
Enne kontserti sai teatavaks, et Hancock nõudis Nokia saali lavale Itaalia klaveritehase Fazioli instrumenti, kuid lähim selline asus Leedus ning transport oleks maksma läinud 100 000 krooni. Lõpuks soostus guru asetama oma sõrmed Estonia kontserdisaalist laenatud Steinway klahvidele ning tegi seda virtuoosselt.
Mängitavad palad pärinesid nii uue plaadi materjalist kui varasemast loomingust. Esimesest kategooriast tulid esitamisele muuhulgas Peter Garieli «Don’t Give Up» ja päris toreda üllatusena nutikas džässtöötlus Bob Dylani legendaarsest loost «The Times They Are a-Changin'». Viimasega sulalati kokku Sam Cooke’i lugu «A Change Is Gonna Come», mille kirjutamiseks viimane just Dylanilt inspiratsiooni sai. Nagu lugude valikust näha, kannab «The Imagine Project» sisuldasa eelmise sajandi viimase kolmandiku esimese poole protesti-, sotsiaal- ja lootusesõnumit, kõik maitsekasse džässiikuube rüütatud.
Uue plaadi materjal on Hacocki sõnul salvestatud seitsmel eri maal ning tuurile polnud võimalik kõiki osalevaid muusikuid kaasa vedada. Seega tuli Lõuna-Aafrika kalimba-orkestri heli kõvakettalt, aga iiri bändi Chieftainsi tinavilesid ja torupille imiteeris süntesaatoril Phillinganes.
Loomulikult ei puudunud esitlusloendist klassika. Hancocki kuulsaimast, džässistandardite hulka kuuluvast 46 aastat tagasi esimest korda plaadistatud palast «Cantaloupe Island» esitati nii pikk kompositsioon, et ajuti tundus: 70-aastane vanahärra on end klaverisse mõtsiklema unustanud.
Kontserdi lõpetasid kaks fusion-funkilikku särtsakat lisapala, mis saalitäie eestlasi toolidelt püsti tõusma ja puusi nõksutama pani. Allpool leiab video plaadi nimiloost «Imagine», aga loomulikult ei pärine see eilselt kontserdilt.