Päevatoimetaja:
Katrin Lust
(+372) 56681734
Saada vihje

Galerii: Haus Galeriis avati Herkki-Erich Merila näitus «Figuring»

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Elu24
Copy

Teisipäeval avati Haus Galeriis Herkki-Erich Merila isikunäitus «Figuring», mille kandvaks motiiviks on kehalisuse kujutamine erinevates tehnikates ja kontekstides alates 90. aastatest. Näitus kuulub Tallinna Fotokuu satelliitprogrammi.

Artikli foto
Foto: Viktor Burkivski

Herkki-Erich Merila (1964) on tuntud nii hinnatud moefotograafina, suurepärase vaikelude tekitajana kui ka kontseptualistlike fotokollaažide loojana. Ta on osalenud näitustel alates 1984. aastast ning 1992. aastast kuulub DeStudiosse, mida on nimetatud nüüdisaegse fotograafia maaletoojaks Eestis. Haus Galeriis esines Merila viimati näitusega «Kinbaku».

Artikli foto
Foto: Viktor Burkivski

Näitust «Figuring» iseloomustab ühelt poolt erinevate fototehnikate ja –vahendite kasutamise mitmekesisus. Pin-hole kaamera meetod koos mehhaaniliste ilmutusvõtetega annab tulemuseks taotluslikult tahumatud ja ekspressiivsed stseenid seeriast «Enne ärkamist», samal ajal kui hõbe-želatiini tehnika koos ajahambajälgede ja oksüdeerimisprotsessidega viimistleb «Hebird» sarja portreed aristokraatliku ja maagilise hõnguga. Nii loodud must-valgele esteetikale pakuvad kontrasti DeStudio sürreaalse alatooniga kollaažid.

Artikli foto
Foto: Viktor Burkivski

Teiselt poolt saadavad vormistuslikke võtteid kehalisuse kujutamise sisulised variatsioonid. Tööde temaatika hõlmab nii privaatseid pooljuhuslikke hetki magamistoas kui teatraalselt lavastatud metafoore, kus ruumist ja dünaamikast tähtsamaks saavad detailid ja dekoratsioonid. Anatoomilised (hälbe)uuringud toovad omakorda sisse dekonstruktiivse ja deformatiivse mõõtme – lahtivõetud osade valesti kokku panemise. Olgu siis tegu juhuslikult tabatud momendi, läbimõeldud lavastuse või meelevaldse montaažiga, on saavutatud subliimne efekt, mis teeb alastusest ambivalentsuse ja inimliku haavatavuse sümboli.

Tagasi üles