Mulle tuli üllatusena, et sa oled kunagi ka päevatööl käinud – reklaamiagentuuris Zavood 90ndate teises pooles. Kui kaua see kestis ja millised on mälestused ja miks sind edaspidi enam tööle pole õnnestunud rakendada?
See oli kolm kuud, katseaeg. Reklaamiturg oli tol hetkel veel konservatiivne ja minu ideid lihtsalt ei suudetud klientidele arusaadavaks teha. Kunstnik töötab 25 tundi ööpäevas. See oli mu valik pärast seda katseaega.
Sa tundud mulle omal moel väga praktilise ja down-to-earth-inimesena, pidevalt teed midagi, pidevalt on mingi asi käigus. Nagu ka näiteks nomaad ja šamaan on praktilised inimesed. Mis sa sellise jutu peale kostad?
Sa pole ainuke, kellele nii tundub. Mulle tundub endale ka. Tegelikult tegelen tihti nädalate ja kuude kaupa mittemillegitegemisega.
Kunagi kuulusid Jaanus Raidali Tuleviku Eesti Erakonda, mis oli tuntud ka oma euroskeptitsismi poolest. Miks poliitikasse läksid ja millised on tehtud järeldused? Kuidas on lugu euroskeptitsismiga praegu?
Ma ei läinud poliitikasse. See oli üks väike osa meediagrafiti projektist, mis seisnes selles, et kasutada iga võimalust jäädvustada meediasse Kiwa nime. Kiruda noorema kultuurirahva apoliitilisust ja vastanduda peavoolule oli selleks suht labane trikk. Kuulusin TEEsse vaid paberi peal, täiesti passiivselt ja mõne nädala, enne kui see lõhki lasti.
Kunstnikuks olemine on a priori poliitiline, väljapoole ideoloogilist ruumi asetuv. Võib-olla, jah, nagu šamaan või nomaad. Või mustlane, kes oli minu esiema seitse põlve tagasi. Elas saja-aastaseks ja suitsetas piipu. Tema lapselapselaps, minu vanavanaisa oli kirjastaja ja revolutsionäär Jaak Reevits, kes muuhulgas aitas Konstantin Pätsil asutada ajalehte Teataja, mis tõi Tõnissoni Postimehe idealistliku rahvusluse kõrvale uue suuruse – majanduse – ja millel oli oluline roll Eesti iseseisvumisel Põhja-Eestis.