NASA on Maa-sarnase planeedi leidmisele väga lähedal?

NASA Kepleri kosmoseteleskoop
NASA Kepleri kosmoseteleskoop Foto: SCANPIX

USA kosmoseagentuuril  NASA on korraga käimas mitu suurt projekti, millest ühele, Pluuto uurimisele, sai möödunud nädalal kaasa elada.

Kuid NASA teatab lähiajal ka seda, mida on seni avastatud Kepleri kosmoseteleskoobi abil, millega otsitakse Maaga sarnaseid planeete, edastab foxnews.com.

Seega on võimalik, et astronoomid on avastanud meie galaktikast planeedi, kus põhimõtteliselt saaks olla elu.

Kepleri planeediotsimise missioon sai alguse 2009. aastal ning teadlasi huvitasid eelkõige need planeedid, millel olevad temperatuurid võimaldaksid vee olemasolu.

Kepleri teleskoobi abil on leitud üle 1000 planeedi ning üle 300 planeedikandidaadi,  mis tähendab seda, et nende eksistentsi ei ole suudetud  lõplikult tõestada.

Kõik need planeedid on Maast oma suuruselt ning tähe ümber liikumise raadiuselt ja trajektoorilt erinevad.

«Esimene eksoplaneet, mis liigub meie Päikese sarnase tähe ümber, leiti 1995. aastal. Eksoplaneedid, eriti aga väikesed Maa-sarnased planeedid, olid veel 21 aastat tagasi ulme. Tänaseks on leitud sadu eksoplaneete, kuid nüüd ollakse läbimurde lävel ning varsti võib olla juhtumas see, millest inimkond on unistanud tuhandeid aastaid,» seisab NASA teates.

Kepler kasutab eksoplaneetide otsimisel varjutusemeetodit ehk jälgib tähti  pikaajaliselt ning ootab, et selle ümber tiirlev planeet tähe eest läbi liiguks.

Planeedi liikumisest tingitud tähe heleduse vähenemise registreerib teleskoobi tundlik seade fotomeeter.

NASA lehekülg.