«Top Geari» saatejuhtidel on kahe aasta pikkune autosaate tegemise keeld

Richard Hammond (vasakul), Jeremy Clarkson ja James May

FOTO: SCANPIX

Ühendkuningriigi ringhääling BBC vallandas menuka autosaate «Top Gear» juhi Jeremy Clarksoni selle aasta märtsis ning kaassaatejuhtide Richard Hammondi ja James May töölepingud lõppesid ning neid ei uuendatud.

Väljaande The Independent andmetel oli saatejuhtidel BBCga sõlmitud töölepingus, et pärast «Top Gearist» lahkumist ei tohi nad kaks aastat teha mõnel teisel kanalil samalaadset autosaadet.

BBC vallandas Clarksoni, kuna saatejuht läks pärast võttepäeva lõppu hotellis produtsent Oisin Tymonile kallale ning tekitas kehavigastuse. Lisaks sõimas Clarkson Tymonit, kasutades ebatsensuurseid sõnu.

Enne vallandamist oli BBC andnud Clarksonile keelekasutuse ja suhtumise eest mitu hoiatust.

James May ja Richard Hammond ei olnud nõus «Top Geari» ilma Clarksonita tegema ning ka nemad lahkusid BBCst.

Briti meedia edastas kevadel ja suve alguses teateid, et kolmik peab läbirääkimisi telekanaliga ITV, et seal teha autosaadet ning kanal oli neile hea pakkumise teinud.

Clarksoni, May ja Hammondi BBCga sõlmitud lepingute sisu tuli nüüd avalikuks ning selle kohaselt ei saa nad juhtida mõne teise kanali autosaadet, küll aga saateid, mis ei ole seotud autodega.

Saatejuhtidele kehtestatud keeld lõppeb 2017. aasta kevadel.