Päevatoimetaja:
Katrin Lust
(+372) 56681734

Taaskasutatavad ostukotid panevad ostlejaid end premeerima maiuspaladega

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Inna-Katrin Hein
Copy
Kangast korduvkasutatav ostukott
Kangast korduvkasutatav ostukott Foto: SCANPIX

Harvardi ülikoolis tehtud uuringu kohaselt panevad taaskasutatavad ostukotid ostlejaid tundma, et nad on mingi maiuspala ära teeninud.

Tugevast kangast ostukotid võivad olla küll keskkonnasõbralikud, kuid samas võib nende kasutamise tõttu kehakaal kerkida, kirjutab The Telegraph.

Uuring näitas, et ostukott mõjutab seda, mida ostetakse.

Kangast ostukotid võivad panna eelistama ökotooteid, kuid samas võivad viia mõtted ka šokolaadile, jäätisele, kookidele ja teistele palju suhkrut sisaldavatele toodetele.

Katsed näitasid, et riidest korduvkasutatava ostukoti omanikud ostavad 33 protsenti  suurema tõenäosusega magusat kui need ostjad, kes kasutavad kilekotte.

«Riidest kotiga ostlejad ostavad sageli tervise- ja orgaanilisi tooteid, kuid samas premeerivad end mõne maiuspalaga selle eest, et nad tunnevad end käitumas keskkonnasõbralikult,» selgitas uuringu autor Uma Karmakar.

Ta lisas, et keskkonnasõbralikkuse varjus hiilib oht, kuna tahetakse end hellitada toodetega, mis kasvatavad kehakaalu.

Uuring näitas ka seda, et korduvkasutatavate riidest kottide abil ostlemisel võivad väljaminekud olla suuremad, kuna ostetakse ökotooteid, mis on kallimad.

Poodides, mille kliendid kasutavad korduvkasutatavaid ostukotte, oli keskkonnasõbralike puu- ja juurviljade ning teiste sarnaste toodete müük suurem.

Uurijate sõnul muudab ühe ja sama ostukoti kasutamine tarbimisharjumusi ning kuigi hakatakse eelistama tervisesõbralikku, võidakse osta ka seda, mida sageli tarbida ei soovitata.

Tagasi üles