Kolm päeva kestnud Indiefest lubas avada oma külastajatele indie-kultuuri nüansid, mis vastasel juhul jääks kellegi garaaži või sahtlisse, ning võtta ette artistid, kes ei lase ennast mõjutada peavoolu suundadest.
Esimesest lubadusest pidas Indiefest küll õnneks või kahjuks kinni. Demokonkursi raames võis kohati näha nii häälest ära kitarre ja värisevaid hääli, et minul pealvaatajana hakkas igatahes piinlik. Kas selliseid indie-kultuuri nüansse oli vaja tingimata publiku ette tuua, selles ma küll kahtlen. Nii mõnigi neist noortest muusikutest oleks võinud oma lood ja laulud veel mõneks ajaks sahtlisse jätta.
Indiefesti teine antud lubadus oli aga juba enne festivali algust üpris kahtlustäratav. Lubati ette võtta artistid, kes ei lase ennast mõjutada peavoolu suundadest. Tegelikult on aga isegi alternatiivne muusika hakanud viimasel ajal väga kontrastselt jagunema eraldi peavoolu-indie’ks ja eksperimentaalseks indie’ks. Ka festivalil võis näha artiste, kes on tugevalt mõjutatud just peavoolu suundadest. See ei tähenda tingimata aga seda, et tegu oleks eksperimentaalsest indie’st halvema muusikaga.
Kõige meeldejäävama kontserdielamuse pakkuski mulle näiteks Genialistide klubi laval valget maani kleiti kandev Suurbritannia noormees Billy Lloyd, kes liigitab ise oma muusika hoopis elektroonilise poppmuusika alla. Ta kirjutab ja produtseerib oma muusikat ise, tema muusika on nüansirikas ja värskendav ning seal on olemas mõned indie’le omased tunnused. Kuid naiivne oleks väita, et tema muusika ei ole mõjutatud peavoolu suundadest, kuna tema muusikalisteks eeskujudeks on eelkõige tuntud popplauljad.