Päikeselennuki Solar Impulse 2 meeskond valmistub kõige ohtlikumaks etapiks

Inna-Katrin Hein
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Päikeselennuki Solar Impulse 2 piloodid ja tehniline meeskond valmistuvad ümbermaailmareisi kõige ohtlikumaks etapiks – viis päeva kestvaks Vaikse ookeani ületamiseks.

Šveitsi pilootide ja seiklejate Andre Borschbergi ja Bertrand Piccardi sõnul ei ole päikeselennukiga lendamine ainult selle katsetamine, vaid ka enda võimete avastamise teekond, kirjutab Daily Mail.

Borschberg on stardivalmis Hiinas Nanjigis ning valmis startima niipea kui ilmaolud sobivad on.

«Tegemist on riske sisaldava ettevõtmisega, kuid samas ka teekonnaga, mis pakub eneseavastamist,» teatas Borschberg.

Ta lisas, et kitsas kokpitis istudes teeb ta mõningaid jooga- ja mõtteharjutusi, mida seal teha on võimalik.

Hiinast Nanjingist USAsse Hawaiisse lennates tuleb päikeselennukil läbida 8175 kilomeetrit. Ühe piloodiga lend peaks kulgema vahepeatusteta  5 – 6 päeva.

Kui see õnnestub, siis on tegemist päikeselennuki poolt läbitud seni pikima vahemaaga.

Lennu organiseerijad arvasid, et täna on võimalik startida, kuid pressiesindaja teatel peaks start toimuma hoopis sel laupäeval.

62-aastast Borschbergi ootavad sel lennul ees ekstreemsed tingimused, kuna ta 3,8-ruutmeerises kokpitis ei ole soojendust ega kaitset rõhumuutuste eest.

«Sel etapil on esmalt küsimus, et kas me suudame seda ning siis saame teada,» teatas piloot pressikonverentsil.

Päikeselennuk Solar Impulse 2 peatub oma ümber maailma lendamise teekonnal 12 punktis.

Lennuk startis 9. märtsil Araabia Ühendemiraatide pealinnast Abu Dhabist, tegi siis peatuse Omanis Muscatis, kust suundus 10. märtsil edasi Indiasse Ahmedabadi ning 18. märtsil samuti Indias asuvasse Varanasi.

18. märtsil lennati Birmasse Mandalaysse, sealt edasi 29. märtsiks jõuti Hiinasse Chongqingi. Seal oldi plaanitud ühe nädala asemel kolm nädalat. Chongqingist suunduti Nanjingi.  

Hiinast kulgeb teekond üle Vaikse ookeani Hawaiile.  USAs maandutakse ka Phoenixis ja New Yorgis.

Pärast Atlandi ookeani ületamist on peatus kuskil Lõuna-Euroopas ning siis minnakse viimasele etapile, milles juulis jõutakse Abu Dhabisse, kust märtsis starditi.

Päikeselennuk peaks oma teel läbima 35 000 kilomeetrit ning selleks kulub viis kuud.

Lisaks kahele piloodile on meeskonnas 80 mehhaanikut, inseneri ja kommunikatsioonieksperti.

Solar Impulse 2 pilootidel on ekstreemolukordadeks langevari ning kummipaat.

Piloodid lendavad vaheldumisi ning Hiina etapil Chongqist Nanjingi lendas Bertrnad Piccard. Hiinast Hawaiile lendab Andre Borschberg ning Hawaiilt Phoenixisse uuesti Piccard.

Solar Impulse 2 on tiibadel rohkem kui 17 000 väikest päikesepaneeli. Selle lennuki 72-meetrised tiivad pikemad kui suure reisilennuki Boeing 747 omad.

Solar Impulse 2, mis on ehitatud süsinikfiibrist ning kaalub 2300 kilogrammi, tegi oma esmalennu möödunud aasta juulis Šveitsis.

Päikesega lennates liitiumpatareid laevad ning nende abil saab lennata öisel ajal kui päikest ei ole.

Kui šveitslaste katselend edukalt lõppeb, siis see on suur samm päikeselennukite arengus edasi.

Piccardi arvates kasutatakse tulevikus aina enam päikeseenergiat ning 2050. aastaks võib päike olla peamine energiaallikas.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles