Päevatoimetaja:
Katrin Lust
(+372) 56681734
Saada vihje

Suhteeksperdid: käik IKEAsse võib paarisuhtesse mõra lüüa

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Inna-Katrin Hein
Copy
Paar IKEAs ostlemas
Paar IKEAs ostlemas Foto: SCANPIX

Paarisuhte ekspertide arvates võib käik mööblikauplusse, näiteks mainekasse IKEAsse paarisuhtesse mõra lüüa.

Californias Santa Monicas tegutseva psühholoogi Ramani Durvasula sõnul on mööblipood sõna otseses mõttes paarisuhte katalüsaatoriks ja probleemide pinnaletoojaks, kirjutab Wall Street Journal.

«Tavaliselt on suhtes olijatel erinev nägemus selle kohta, mis meeldib ja mida osta tahetakse. Mööbli suhtes eriarvamused toovad pinnale ka selle, mis pikka aega on pinna all küdenud ning mida partnerile seni ei ole julgetud öelda,» selgitas psühholoog.

IKEA mööbli puhul on nüansiks veel see, et seda mööblit saab kodus ise kokku panna ning jooniste järgi kokku panemine võib omakorda uusi suhteprobleeme tekitada.

Abielunõustaja Jane Greer on nõustanud paare, kes ei ole suutnud näiteks selle suhtes kokku leppida, milline diivan osta.

«Tegelikult on selliste kokkupõrgete taga pinna sondeerimine, et kui tähtis ma sulle olen, kas sa arvestad minuga ja kas sa tegelikult armastad mind,» selgitas Greer.

Suhteeksperdid lisasid, et see, kuidas paar tuleb IKEAs käiguga toime ja mille pärast vaieldakse, näitab millise kvaliteediga suhe on.

Durvasula sõnul annab ta paaridele niiöelda koduülesandeks jõuda mööblipoes olles kokkuleppele, millist mööblit osta.

Kui  isegi pärast mitut käiku ja psühholoogiseanssi kokkuleppele ei jõuta, siis on see märgiks, et suhe on kriisis ja tõenäoliselt läheb paar lõpuks lahku.

Kui paar tahab ikka kokku jääda, kuid mööblimaitse on erinev, siis ei tasuks koos mööblit ostma minna ning painavad probleemid nõustaja abil ära lahendada.

IKEAl on 47 riigis kokku 367 kauplust, mille kontseptsioon on selline, et ostlejad võivad kõiki nähtaval olevat ise proovida.

Tagasi üles