Eurolaulu Raadio

Telliskivi Loomelinnakus toimub ebatavaline näitus reklaamist sotsiaalmeedias

Näitus «15 kuud Facebookis»

FOTO: Facebook

Viimase aasta jooksul peamiselt Facebooki vahendusel tuntust kogunud Tallinn Craftory (endine Tallinna Nahatöökoda) otsustas enda kogemuse näitel avada sotsiaalmeedia kui reklaami- ja müügikanali telgitaguseid. Nimelt koostasid nad näituse 15st oluliseimast postitusest, mida nad on enda 15-kuulise Facebooki eluea jooksul teinud.

Eriliseks teeb näituse iga pildiga koos trükitav lisainfo, mida muidu näeb ainult fännilehe administraator ja mille sisust Facebooki tavakasutajatel ettekujutustki ei ole. Peale selle kui palju «Like» või «Share» postitusele vajutatud on, näitab näitus iga pildi juures reklaamitööriista numbreid nagu «organic reach», «paid reach» ja mis kõige huvitavam - ka rahanumber, mis see tulemus maksnud on.

«Osad meist märkavad sponsoreeritud postituse silti enne kui postituse sisu. Osad meist ei teadvustagi neid veel. Miks ma seda näen? Kes või mis valib, mida mulle näidata? Kui paljud seda veel näevad? Kui palju mu klikk maksab? Kui palju mu like maksab?,» kommenteerib näituse koostaja Mihkel Männik. 

«Oluline on, et me ei taotle väljapanekuga hinnangut Tallinn Craftory tegevusele, vaid igapäevase «juhusliku» infovoo olemuse ja taotluste selgemat mõtestamist. Tallinn Craftory olgu näide. Facebookis turundajale või tulevasele turundajale on see huvitav võrdlus ning Facebookis tarbijale uus vaatenurk,» lõpetab ta.

Näitus «15 kuud Facebookis» on Facebookis väga palju tähelepanu saanud. Peale väljakuulutamist esmaspäeva õhtul kogus see kiirelt üle 500 külastaja.

Näitus on kõigile huvilistele avatud Tallinn Craftory pop-up poe seintel Telliskivi Loomelinnaku poetänaval (Telliskivi 60A, 0 korrus) 10. aprillist kuni 30. aprillini T-L 11:00-19:00 ja P-E 11:00-17:00.