Päevatoimetaja:
Katrin Lust
(+372) 56681734

Stephen Hawking tahab oma nimest kaubamärki

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Inna-Katrin Hein
Copy
Stephen Hawking
Stephen Hawking Foto: SCANPIX

Briti tuntud matemaatik ja füüsik Stephen Hawking tahab, et ta nimi oleks kaubamärk.

Varem on oma nime kaubamärgiks teinud kirjanik J.K. Rowling, jalgpalllur David Beckham ja füüsik Brian Cox ennetamaks oma nime kasutamist loata ja ebaõiglasel viisil, kirjutab Discovery News.

Kui Hawkingi nimest saab kaubamärk, siis saab teadlane luua omanimelise fondi, mis toetab kosmoloogia ja amüotroofse lateraalskleroosi uuringuid.

Nimelt põeb see teadlane ise seda rasket haigust juba aastaid ning on selle tõttu ratastoolis ja saab rääkida vaid arvuti abil.  

Hawkingil diagnoositi amüotroofne lateraalskleroos kui ta oli vaid 21-aastane ning arstid arvasid, et ta ei ela kuigi kaua.

Praeguseks on Hawking aga 73-aastane.

Hawking on kogunud tuntust nii mustade aukude kui ka veel mitme teise kosmilise fenomeni uurimisega.

Ta üks tuntumaid teoseid on «A Brief History of Time».

Cambridge´i ülikool teatas, et «oma nime kaubamärgiks tegemine on Stephen Hawkingi jaoks eluliselt tähtis. Ta on kuulus ning tal on õigus end kaitsta».

Kui Hawkingi nimele antakse kaubamärk, siis on see väärt miljoneid naelu. Tema nime tohib siis kasutada arvutimängudel, elektriratastoolidel, õnnitluskaartidel ja tervishoiutoodetel.

Hawking on viimasel ajal sõna võtnud tehisintellekti teemal hoiatades, et see võib kaugemas tulevikus inimkonda ohustada.

Tagasi üles