HÕFFil annavad tooni 1980ndate retrostaarid Norris, Van Damme ja Lundgren. Mõnusa nostalgialaksu annab ka festivali pöörane avafilm «Turbo Kid».
HÕFFil annavad tooni 1980ndate retrostaarid Norris, Van Damme ja Lundgren
23.–26. aprillil toimuval Haapsalu õudus- ja fantaasiafilmide festivalil (HÕFF) tõstetakse fookusesse Hollywoodi filmistuudio Cannon Films looming, millest sai alguse märulistaaride Chuck Norrise, Jean-Claude Van Damme ja Dolph Lundgreni tähelend. Legendaarse stuudio suurimad õnnestumised ja läbikukkumised toob päevavalgele HÕFFil linastuv laineid löönud dokkfilm “Electric Boogaloo”.
HÕFFi programmijuhi Helmut Jänese sõnul on 1980ndatel kommertskino reegleid lammutanud Cannon Filmsi näol tegu ühe olulisema filmitootjaga, kellelt on pärit nii seninäitamata aarded kui ka juba publiku poolt palavalt armastatud teosed, mida tsiteeritakse peast. „Ma arvan, et kõige haruldasemaks filmiks meie retrospektiivis saab pidada Eestis seninäitamata camp-muusikali „Õun“ (Apple, 1980), mida sarnaselt eelmisel HÕFFil demonstreeritud filmiga „Tuba“ loetakse heas mõttes üheks veidramaks teoseks filmikunsti ajaloos,“ sõnab Jänes.
“Lisaks on hea meel tuua fännideni Cannoni poolt toodetud action-filmide klassikasse kuuluvad märulid nagu „Kadunud tapluses“ (Missing in Action, 1984), milles oma täiuslikku relvaarsenali demonstreerib Chuck Norris ja „Veresport“ (Bloodsport, 1988), kus oma võitluskunstide annet eksponeerib noor Jean-Claude Van Damme”, lisab ta.
Mängufilmide kõrval annab Cannon Filmsi tööeetikast vaimuka ülevaate Mark Hartley dokumentaalfilm „Electric Boogaloo: metsik, rääkimata lugu Cannon Films’ist“ (Electric Boogaloo: The Wild, Untold Story of Cannon Films), mis kujutab seninägemata arhiivikaadrite ning kuulsustega tehtud intervjuude näitel skandaalidega tuntuks saanud filmistuudio parimaid päevi ning samuti ka suurushullustusest põhjustatud pankrotti.
1980. aastatest on tugevalt mõjutatud ka festivali tänavune avalöök “Turbo Kid”. Sundance’i festivalil esilinastunud hittfilm on kolme noore kanada lavastaja ühistööna valminud ulmemäruli ja armastusfilmi pöörane kombinatsioon. “Turbo Kidi” linastusel Austini kultuurifestivalil SXSW viibinud festivali juhi Maria Reinupi sõnul on ennast RKSS nime taha peitunud autoriterühmitus hakkama saanud käesoleva hetke meelelahutuslikuma retroulmekaga, mis annab austust tänast filmiesteetikat tugevasti mõjutanud 1980ndatele ja toob ekraanile toonase põlvkonna lahutamatud kaaslased videomängudest Rubiku kuubikuni välja.
Festivali filmiprogramm täieneb jooksvalt. Värsked festivali uudised ja programmitäiendused leiab HÕFFi kodulehel hoff.ee.