Palja ülakehaga reklaammehed panevad heteromehi finantsriske võtma

Inna-Katrin Hein
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
David Beckham
David Beckham Foto: SCANPIX

Austraalia Sydney tehnoloogiaülikoolis tehtud uuringu kohaselt mõjuvad palja ülakehaga reklaammehed nii naistele kui heteromeestele, kuid mehi panevad nad finantsriske võtma.

Uuringu kohaselt saavad pangad palja ülakehaga meeste  reklaami abil meelitada rohkem meessoost kliente nende teenuseid tarbima, edastab Daily Mail.

«Reklaam on kõige mõjuvam siis, kui sellel olev mees on enesekindlust väljendavas poosis ning samas heas füüsilises vormis,» selgitas uurija Eugene Chan.

Chani huvitas, kas särgita mehe kasutamine reklaamis paneb tarbijaid oma raha suhtes hooletumad olema.

Teadlased jagasid 180 heteroseksuaalset meest ja naist mitmesse gruppi ning neile näidati moereklaame, millel olid modellid. Mehed nägid meesmodellidega ja naised naismodellidega reklaame.

Reklaamid jagunesid mitmesse kategooriasse, millest ühtedel olid keskmise välimuse ning teistel väga kena välimusega modellid, kellest mõni oli väljakutsuvas või seksikas poosis.

Hiljem tuli katsealustel täita nähtu kohta küsitlus.

«Heteroseksuaalsed mehed näevad füüsiliselt heas vormis ja atraktiivse välimusega mehes võistlejat, kellega peab näiteks naiste tähelepanu eest võistlema,» selgitas sotsiaaluurija.

Mehed võivad tahta selliseid reklaammehi nähes võtta suuremaid finantsriske, kuna naised ei hinda meestes ainult kena välimust, vaid ka rahalisi ressursse.

Chani sõnul on selline käitumine nii meestel kui naistel alateadvuslik ning selle juured ulatuvad inimkonna evolutsiooni algaega.

Uuring näitas, et kui mees arvas, et tal on meesmodellist viletsam välimus, siis oli ta valmis võtma suuremaid finantsriske.

Need mehed aga, kes pidasid end meesmodellidest atraktiivsemaks, võtsid keskmisest vähem finantsriske.

Naiste puhul olid tulemused meestes erinevad. Uurijatele oli üllatuseks, et naistel oli üldiselt suurem tahe võtta finantsriske kui meestel. Kui nad aga olid näinud napis riietuses naismodelle, siis nende riskivõtmise tahe kahanes.

Uurija sõnul on nii mehed kui naised seni mõnes mõttes ikka «kiviajas»

«Igapäevaelus ei pane me seda tähele, kuid mehed püüavad ikka veel käituda nagu ürgajal, saada võimalikult palju partnereid, et kindlustada oma geenide ellujäämine ning järglaste saamine,» lausus Chan.

Ta lisas, et mehed võivad näha igas keskmisest parema välimusega mehes võistlejat ja ohtu.

Chani sõnul mõjutavad mehi suurel määral teised mehed ja nende käitumine ehk meestevaheline konkurents.

Tagasi üles