Negatiivne restoranikogemus võib tekitada psühholoogilisi probleeme

Inna-Katrin Hein
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

USA Stanfordi ülikooli teadlaste uuring kinnitas, et negatiivne restoranikogemus võib tekitada kerge vaimse trauma ja psühholoogilisi probleeme.

Neid võivad põhjustada ebakompetentsed ja ülbed teenindajad, halb toit, korrastamata ümbrus ning lohakalt pestud nõud, edastab The Telegraph.

Uurijate sõnul ei arvesta restoraniomanikud ja teenindajad tihtipeale nende poolt pakutava psühholoogilise mõjuga.

Nüüdse sotsiaalmeedia ajastul jagavad inimesed oma negatiivseid väljas söömise kogemusi internetis ning neist võidakse rääkida nädalaid pärast juhtunut.

Teadlased uurisid ajavahemikul 2011 – 2013 tehtud ühte miljonit kommentaari ja kriitikat rohkem kui 6 500 USA restorani kohta.

Ilmnes, et negatiivsest restoranikogemusest kirjutades kasutati samasuguseid sõnu, mis väljendasid traumaatilist kogemust.

Keeleuuringu kohaselt kirjeldasid inimesed oma ebameeldivat väljas söömise kogemust näiteks selliste sõnade nagu «kohutav» ja «õudne» abil.

Kirjutised näitasid, et negatiivse kogemuse tekitasid eelkõige ebakompetentsed teenindajad ja alles pärast seda tuli viletsa maitsega toit.

Uurijate kinnitusel ärritas restoranikülastajaid eelkõige kelner või ettekandja, kes neisse suhtus ülbelt. Inimesed tundsid end solvatu ja alandatuna.

Samas positiivset restoranikogemust kirjeldati seksuaalsusele viitavate väljendite abil nagu «orgasmi tekitav», «võrgutav» ja «ülemeelik».

Ilmnes ka see, et odavamad restoranid rõhuvad oma menüüs toitude eksklusiivsusele, väga kallid restoranid pakkuvad aga niiöelda kogu paketti – luksuslik toit ja eksklusiivne keskkond.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles