Eilsel TV3 igapäevaseriaali «Kodu keset linna» esitlusel tänasid telekanali juht Priit Leito ja sarja produsent Raivo Suviste seriaali juurest lahkuvat Kerttu Rakket lillede ja seebiseriaalile sobivalt hiiglasliku seebiga.
Kerttu Rakke on ametlikult «Seebikuninganna»
Kingiks saadud seep pani Rakke muigama ja ta ütles, et esialgu tal seda pesemiseks plaanis kasutada pole, kuna eelistab dušigeeli. «Tõenäoliselt see jääb mul seisma, arvan, et minu lapse-lapsed müüvad selle oksjonil kalli raha eest maha,» ütles Rakke. Lisaks kinkis Priit Leito Rakkele vaimuka kaardi tiitliga «Seebikuninganna», kirjutas ju Rakke seriaalile stsenaariumi tervelt seitse aastat ja pealegi üksinda, mis Suviste sõnul on sel tegevusalal vägagi harukordne kogu maailmas.
Kerttu, kas on kahju ka, et Te nüüd enam ei kirjuta «Kodu keset linna» stsenaariumit?
Natuke on, aga selle võrra on mul jälle rohkem aega.
Millised tegelased olid Teile isiklikult kõige lähedasemad?
Isiklikult kõige lähedasemat tegelast ei olnud. Guido Kanguri ja Tiit Suka tegelased olid vahvamad. Mõned liinid olid vahepeal paremad, mõned igavamad.
Oma ellu te neid tegelasi n-ö sisse ei lasknud?
Sellevõrra küll, et nägin neid tihtipeale siis unes, kui oli hästi palju tööd või olid tähtajad ületatatud, aga täiesti kreisides ja absurdsetes situatsioonides, just näitlejaid tegelaskujudena. Ütleme niiviisi, et ma elan ise hoopis teistsugust elu, olen kogu aeg elanud. Pole niiviisi, et elaksin väga kaasa, sest see, mis ekraanil välja tuli, oli kogu aeg natuke teine, kui mul oli mõeldud. Kaasaelamine või südame sissepanek oli sellevõrra juba raskendatud.
Kas mõned sellised unenäod olid sisu poolest korduvad?
Ei.
Kas unenäod seriaali tegelastest olid kuidagi seotud eelmisel päeval kirjutatud stsenaariumiga? Kas mõnes unenäos oli juba paberile pandud tegevus ka edasi arenenud, et oleksite saanud unenäo põhjal stsenaariumit edasi kirjutada?
Kas sina näed normaalseid unenägusid? Mina ei ole kunagi normaalseid unenägusid näinud. Neid, mida ma nägin, polnud kuidagi võimalik panna sinna seepi sisse või arvata, et need üldse kuidagi seebiga seotud on.
Kas kirjutate praegu ka ilukirjandust?
Ma kirjutan midagi.
Kas stsenaariumikirjutamine on Teie kirjutamisstiili muutnud?
Jaa, kui hakkasin eelmine aasta kirjutama Diana Klasi raamatut («Rahatuulutaja» - T.L.), ma tundsin, kui keeruline see on, kirjutasin siis veel seepi. See dialoogivormis kirjutamine ja niisama jutu vormis kirjutamine nähtavasti kasutavad erinevaid ajuosasid. Ühelt teiselt lülitamine oli suhteliselt keeruline.
Kas Teil huvide konflikti ei tekkinud, et kui raamat oli juba müügis, oleksite tahtnud ehk Diana Klasi tegelasele rohkem tegevust kirjutada, mis võinuks raamatu läbimüügile hästi mõjuda?
Pärast seda, kui hakkasime [Diana Klasiga – T.L.] sõbrannatama, on ta olnud tegelikult ekraanil hoopis vähem ekraanil, kui enne seda.
Mida arvate Mihkel Ulmani professionaalsusest seriaalikirjutana? (Mihkel Ulman on tuntuim nimi kolmest uuest «Kodu keset linna» stsenaristist – T.L.)
See, et ta on aastaid seda teinud, siis järelikult on ta professionaal
Kas Te ei arva, et vaatajal on igav vaadata seriaale, kus tegevus käib siseruumides, näiteks «Vaprad ja ilusad» ja ka «Kodu keset linna»? Võiks ju rohkem välivõtteid olla.
See tähendab ainult ühte asja, raha. Mitte seda, et keegi ei tahaks neid välja kirjutada. Loomulikult ma kirjutaksin ka, kuidas inimesed lähevad hommikul tööle ja räägivad autos oma jutud ära, nagu päriselus. Aga kuna ei ole raha, siis olid ainult stuudiovõtted.
Mis on Teie enda lemmikseriaalid, mida jälgite?
Weeds ja teine asi, mis mulle väga meeldib, on Dexter. See on mul praktiliselt peas, sest olen vaadanud seda täiesti professionaalsest huvist, missugused vihjed kuhu, kellele antakse. Väga põnev on.
Millal loodate kingituseks saadud seebi ära kulutada?
(Rakke naerab) Ma ei tea! Ma ei ole väga seebiinimene, ma kasutan dušigeeli, tõenäoliselt see jääb mul seisma. Nii et arvan, et minu lapse-lapsed müüvad selle oksjonil kalli raha eest maha.