Päevatoimetaja:
Katrin Lust
(+372) 56681734

2014. aasta kümme uut mehetüüpi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Inna-Katrin Hein
Copy
Artikli foto
Foto: SCANPIX

Maskuliinsus on alates 21. sajandisse astumisest muutunud ning muutused jätkuvad.

Väljaanne The Telegraph tõi ära 2014. aastal esile kerkinud uued mehetüübid.

Metsamees-seksuaal – sellise terminiga tähistatakse heteroseksuaalseid mehi, kes küll elavad suurlinnades, kuid nende välimus on selline nagu metsalangetajatel. Nad kannavad suureruudulisi särke, neil on habe ja traksidega teksad. Samuti metsa sobivad saapad ja jope.

Spornoseksuaalid – kui 1990. aastatel olid kõige populaarsemad meteroseksuaalideks kutustud mehed, siis nüüd on nendeks spornoseksuaalid. Nad on metroseksuaalide niiöelda uus põlvkond.  Tegemist on keskmisest kenama välimusega hete- või homoroseksuaalsete meestega, kellel on hästi treenitud keha, tätoveeringud ja kehaneedid. Spornoseksuaalid hoolitsevad oma välimuse eest rohkem kui metroseksuaalid. Ka naudivad need mehed pornot rohkem kui nende eelkäijad.

Hr. Normaalne keskmine – tegemist on hetero- või homoseksuaalsete meestega, kes on oma ala hinnatud spetsialistid, kuid kelle välimus on hall ja jätab soovida. Nende riietumis- ja suhtlusstiil on pärit nagu 20. sajandist. Nad eelistavad praktilisust väljapaistvusele.

Meninist – tegemist on meestega, kes püüavad soolise võrdõiguslikkuse poole. Meninist on meeste seas sama, mis on naiste seas feminist. Nende meeste sõnul peaks neil olema samad õigused, mis on naistel.

Võltsiroonikud- need on heteroseksuaalsed mehed, kes näevad maailma asju läbi võltsiroonia ning nende keelekasutus võib olla vulgaarne. Nad võivad ühiskonna ja kaaskodanike ärritamiseks tegeleda keelatud asjadega ning kasutavad selleks sotsiaalmeediat. Nad võivad rünnata ka naisi, tembeldades neid erinevate siltidega.

Võltsseikleja – televisoonis on populaarsed saated, milles karmid mehed demonstreerivad looduses ellujäämist. Tegelikkuses ei pruugi nad siiski nii karmid olla, sest kaamerameeskonnad jätavad välja kõik, mis on ebasobiv.

Saates  «Bear Grylls: The Island» öeldakse, et metsas hakkama saamine näitab meeste tugevust ja viib nad tagasi küttide ajastusse. Viimasel ajal on aga hakanud levima arvamus, et suur osa «ellujäämiskursusest» on tegelikult võltsing.

Isa-idioot – viimastel aastatel on hakanud maailmas levima reklaamid, milles pereisasid kujutatakse sõna otseses mõttes idiootidena. Võimalik, et nii mõnigi isa tunneb end neist reklaamides ära ning sotsiaalmeedias on selliste isade kohta aina enam kirjutisi.

Generatsioon Y – tegemist on nüüdisaegsete noorte meestega, keda peetakse ennast täis olevateks, tüdinetuteks, sotsiaalmeedia liigtarbijateks, seadusterikkujateks, parempoolseteks, alkoholi mittetarbijateks, liigselt sportijateks. Need tegelased ei oska pidutseda nagu varasemad põlvkonnad. Sotsiaaluurijad kaustavad nende kohta terminit Generatsioon Y, viitega meeste Y kromosoomile.  

Hipsteritest ettevõtjad – pintsaklipslastest ettevõtjate ja ärimeeste kõrvale on tekkinud ka hipsteritest ettevõtjad. Tegemist on tavaliselt habemetega tegelastega, kes riietuvad lihtsalt ja tunnevad elust mõnu. On oma olemuselt boheemlased.

Tehnoloogiasõltlasest romantik – välja on ilmunud mehed, kes  töötavad kas IT alal või on tehnikaasjatundjad, kuid samas on neil ka romantiline pool. Nad püüavad naisi võluda oma tehniliste teadmiste ja oskuste abil, kasutades selleks viimase peal nutitehnikat. Võivad olla nii häkkerid kui kräkkerid.

Tagasi üles