Uuringu käigus selgus, et 35% küsitletud Eesti elanikest võtab inimest hinnates arvesse asjaolu, kas ta on tugevalt higistanud. Sellele tulemusele jõuti kaubamärgi Rexona korraldatud aktiivse eluviisi kampaania «TEE: ROHKEM!» raames tehtud küsAnkuritluses deodorandi kasutamise harjumuste kohta.
Inimsuhete loomisel on oluliseks faktoriks higistamine
37% küsitletutest puutub oma igapäevaelus tihti kokku olukordadega, kui läheduses olevate inimeste tugev higistamine tekitab neile ebamugavustunnet, kuid 56% leiab, et see on toimunud harva. Omakorda 21% elanikest väidab, et higistamine on põhjus vältimaks edaspidiseid kokkusaamisi selliste inimestega.
Enam kui kolmandik vastajatest (36%) tunneb tugevat higistamist just suvel palavatel päevadel, 23% vastajatest tunneb seda stressiolukordades ja sportides. Huvitav, et 81% vastajatest leiab, et tugev higistamine ei mõjuta nende sportimise sagedust.
49% Eesti elanikest satub pidevalt olukordadesse, kus tuntakse end oma tugeva higistamise tõttu ebamugavalt, omakorda 51% inimestest puutub selliste olukordadega kokku harva.
Küsitluse andmed näitavad, et 61% vastajatest sooviks oma eluviisi muuta veelgi aktiivsemaks ja dünaamilisemaks, kuid 34% vastajatest arvab, et nende eluviis on juba niigi piisavalt aktiivne. Küsitlusele vastajad sõidavad vabal ajal kõige sagedamini jalgrattaga, jooksevad ning ujuvad. Samas aga, kui neil oleks rohkem vaba aega ja võimalusi tegeleda täiendavate sportlike tegevustega, siis 27% küsitlusel osalenutest vastas, et nad sooviks minna matkama või puhkaks sõpradega aktiivselt looduses (22%) ning 19% teeks pikki jalutuskäike värskes õhus.
Samuti tuvastati uuringus, et 43% küsitletutest harrastab sportimist koos sõpradega, 37% vastanute jaoks ei ole see oluline, 20% küsitletutest elanikest eelistab aga tegeleda spordiga üksinda.
Teostatud uuringu käigus saadud andmed näitavad, et igapäevaelus kasutab deodoranti 78% küsitletud Eesti elanikest, sellest 8% kasutab deodoranti iga päev. Omakorda 90% vastajatest leiab, et deodorandid vähendavad higistamist ning tekitavad suuremat mugavustunnet, kuid 10% ei ole selles nii kindel.
Veebikeskkonnas teostatud küsitluses osales 103 vastajat üle kogu Eesti. Uuring toimus 31.juulist kuni 18.augustini.