Päevatoimetaja:
Katrin Lust
(+372) 56681734

Kõigest üks naine kümnest on oma vanuse üle uhke

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Elu24.ee moe-ja ilutoimkond
Copy
Naine
Naine Foto: SCANPIX

Ühiskonnas, kus ilu ja nooruse vahele asetatakse sageli võrdusmärk, tunnevad naised survet näha välja tegelikkusest nooremad ja mure vanuse pärast algab juba 30ndates eluaastates, näitas Dove 2013. aasta sügisel läbi viidud ülemaailmne uuring.

Artikli foto
Foto: SCANPIX

«Naised arvavad, et oma tegeliku vanuse paljastamine mõjutab seda, kuidas inimesed tajuvad nende ilu,» ütles Dove kaubamärgi Eesti esindaja Karola Kotkas-Pillart. «Meie kampaania «Kui vana sa oled?» eesmärk on süstida igas vanuses naistesse rohkem enesekindlust. Tahame, et naised mõtestaksid oma ilumääratluse ümber ning mõistaksid, et nad on ilusad mistahes vanuses,» lisas ta.

Artikli foto
Foto: SCANPIX

Mure vanuse pärast avaldub kõige jõulisemalt 30ndates eluaastates. Vanuse ütlemine muudab naised õnnetuks, nad tunnevad end vanana ja oma välimuse pärast ebakindlalt. Vananemise pidamine negatiivseks võimendab aga ärevust tekitavat seost vananemise ja ilu vahel veelgi.

Artikli foto
Foto: Jelena Rudi

Selle kummutamiseks soovitab psühholoog Janne Kants naistel koostada nimekirja asjadest, mis neile noore inimese juures meeldivad. Kantsi sõnul võiks seda nimekirja vaadata avatud meelega ning küsida endalt, kas ja kuidas on vanus nimekirjas loetletu puhul takistuseks.

«Naised võiksid teadvustada, et ellusuhtumine ei ole vanusest sõltuv ning positiivsed hoiakud on need, mida keegi ei saa vanusega ära võtta. Number ei pea meile olema takistuseks, takistuseks saab see üksnes siis, kui me numbrile ise selle tähenduse anname,» kommenteeris Kants.

«Kui vana sa oled?» kampaania raames valmis ka lühifilm, mis kõrvutab oma vanuse üle uhkust tundvad rõõmsameelsed lapsed naistega, kes oma vanust häbenevad. «Kuna tüdrukud kujundavad hoiakuid paljuski oma ema tegevusi ja käitumist peegeldades, on oluline, et emad tunnustaksid naise ilu igas vanuses ja oleksid seeläbi heaks eeskujuks oma tütardele,» sõnas Karola Kotkas-Pillart.

Dove kutsub kõiki naisi üles toetama kampaaniat ja postitama sotsiaalmeedia kanalitesse endast ja oma sõbrannadest hiljutisi pilte, mis peegeldavad rahulolu oma vanuse üle. Tähista pildid märgiga #MyBeautifulSelf

Märksõnad

Tagasi üles