Päevatoimetaja:
Katrin Lust
(+372) 56681734

Kunstmagusainetega dieetjoogid võivad suurendada limonaadiisu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Inna-Katrin Hein
Copy
Coca-Cola Light
Coca-Cola Light Foto: Wikipedia.org

USA Texase ülikooli uuring näitas, et kunstmagusainetega light-joogid võivad kasvatada vajadust palju suhkrut sisaldavate limonaadide järele, kuna organismis tekib tunne, et energiat saab vaid sellistest limonaadidest.

Kunstlikud magusained tekitavad organismis sõltuvuse ning keha vajab aina suuremat kogust magusat jooki, edastab Science Direct.

Psühholoog Sarah Hill lisas, et dieet mullijoogid suurendavad näljatunnet ning võivad tekitada ülesöömise hooge, seda eriti ülekaalulistele.

Dieet karastusjooke joovad inimesed söövad suuremaid toidukoguseid ja sagedamini vahepalasid kui need, kes tarbivad tavalise suhkruga limonaade.

«Light-limonaadist saadava energia kulutamine tekitab psühholoogilise reaktsiooni, mille tõttu keha harjub kunstmagusaga ja nõuab seda aina suuremas koguses. Pikaajaliselt tekitavad sellised joogid liigest kehakaalu ja suhkrusõltuvust,» selgitas Hill.

Maailmas on viimastel aastatel hakatud aina enam tarbima dieet karastusjooke.

Maailma kõige populaarsem kerglimonaad Coca-Cola Light jõudis USAs müügile 1982. aastal.

Nüüdseks on see USAs populaarsuselt teine karastusjook. Seda toodetakse ja müüakse 167 riigis.

Texase ülikooli teadlased uurisid dieet karastusjookide ja kehakaalu tõusu seost, jälgides 115 üliõpilast, kes light-jooke tarbisid.

Tagasi üles