Hiina Harbini ülikooli teadlased uurivad, kuidas tulevikus oleks võimalik helikiirusel või kiiremini sõitvate allveelaevadega jõuda Shanghaist San Franciscosse kahe tunniga.
Allveelaevaga paari tunniga Shanghaist San Franciscosse?
Selline allveelaev peaks sõitma teoreetiliselt vähemalt 5800 kilomeetrit tunnis, edastab South China Morning Post.
Hiina teadlaste sõnul on nad tegemas läbimurret, kuidas panna allveelaev vee all väga kiiresti liikuma.
Allveelaevadele on takistuseks veesurve ning selle tõttu ei saa nad liikuda nii kiiresti nagu lennukid.
Hiina teadlaste sõnul loodi Nõukogude Liidus 1970. aastatel allveelaevade liikumise kiirendamiseks lahendus, milleks on aluse ümber loodav õhumull, mis aitab veesurvet vähendada. Seda tehnoloogiat nimetatakse superkavitatsiooniks.
Nõukogude Liidu armee loodud Šakval torpeedo saavutas superkavitatsiooni abil 370 kilomeetrise tunnikiiruse.
Teoreetiliselt peaks superkavitatsioon võimaldama vee all liikuda isegi 5800-kilomeetrise tunnikiirusega. Sama kiiresti liigub ka vees heli.
Superkavitatsiooni kasutamisel allveelaevade juures on siiski kaks kitsaskohta. Esimeseks on see, et õhumulli saamiseks ning selle säilitamiseks peaks allveelaeva algkiirendus olema umbes 100 kilomeetrit tunnis. Teiseks ei saaks sellist allveelaeva juhtida tavapärasel viisil, kuna õhumulli sees oleva allveelaeva ahter ei jõua vette.
Hiina uurijad on selle probleemi lahendanud erilise «membraani» abil, mis on allveelaeva ümber niikaua kuni tekib superkavitatsioon.
See «membraan» tekitab hõõrdumise, mis aitab mingil määral allveelaeva juhtida.
Pärast «membraani» väljatöötamist hakkavad teadlased tegelema võimsate raketimootoritega.
Teada on, et Nõukogude Liidu superkavitatsiooni torpeedod jõudsid vaid 15 kilomeetri kaugusele.
Teekond Hiinast Shanghaist USAsse San Franciscosse on 8900 kilomeetrit.