Indias- riigis, kus üheksa abielu kümnest sõlmivad pruudi-peigmehe vanemad, muutub üha populaarsemaks eradetektiivide teenuste kasutamine, kes abiellujate tausta põhjalikult uurivad.
Populaarne elukutse Indias: pulmadetektiiv
«Varem elasid pered aastakümnete kaupa samas kohas, kõik tundsid üksteist. Tänapäeval on üha enam abielusid sõlmivaid peresid üksteisele võõrad,» ütles agentuurile AFP Delhis Lancers- nimelist detektiivibüroo juhtiv Kunwar Vikram Singh.
Ka Indias levib laialdaselt moodne trend: vanemad otsivad oma lastele või lapsele abikaasat ajalehe-või internetikuulutuse kaudu. Niisamuti muutub üha populaarsemaks abieluvahendusbüroode teenuste kasutamine.
«Peamiseks probleemiks on see, et kõik väimehe- või miniakandidaadid liialdavad oma sissetulekute suurusega või väänavad veel hullemini tõde. Tõe väljaselgitamiseks palgataksegi eradetektiiv,» ütles eradetektiivibüroo AMX juhataja Baldev Kumar Pari. Tema sõnul lõpeb iga viies talle uurida antud juhtum pulmade annulleerimisega.
«Inimesed palkavad meid, sest tahavad tulevases abikaasas olla täiesti kindlad. See on nagu arsti juures käimine, meie teeme vaid kindlaks, et kõik on korras,» ütles Puri.
Eradetektiivi peamisteks ülesanneteks on kontrollida, kas tulevaste peigmeeste ja pruutide enda kohta avaldatud teave, kaasa arvatud palganumber, vastab tõele. Ta uurib ka tulevaste abikaasade tervislikku seisukorda ja isegi seksuaalset sättumust, varasemaid eraelulisi ja tööalaseid suhteid jne.
Detektiivideks võivad olla nii ülikoolide tudengid, samuti tähelepanematud eakamad mehed ja naised, keda keegi ei oska luuretöös kahtlustada, näiteks endised politseinikud ja meditsiiniasutuste töötajad, sest neil on juurdepääs uuritavate haiguslugudele.
Üks keskmine pruudi või peigmehe taustauuring kestab seitse kuni kümme päeva ja maksab 15 000- 300 000 ruupiat ( 320-6400 dollarit) sõltuvalt juhtumi keerukusest ja kliendi jõukusest.
Delhi Sotsiaalsete Uuringute Keskuse juhataja ning juhtiv naiste õiguste eest võitleja Ranjana Kumari ütles, et abielude sõlmimine on Indias muutunud väga impersonaalseks ja inimesed tahavad olla oma valikutes kindlad. «Taustauuringu tellimine on ainus viis seda teada saada,» lisas ta.