MATISÕDA/ Mis vahe on Kihnu mustrites matil või vaibal tallumisel?

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Anu Saagim
Anu Saagim Foto: Snacky

«Mis mõttes on rahvusmustrites jalamatil tallumine räpasem, kui samalaadsel vaibal tatsumine, imestab Anu Saagim.

«Olen näinud nii Kihnu, kui ka muu Eesti rahvariiete mustrites vaipu nii vanade talumajade, kui ka moodsate kodude esikutes, köökides, elutubades. Ja seal kõnnitakse nii poriste kummikutega, kui silgatakse ka paljajalu. Ja kujutage ette, vahel lüüakse neil pühade mustritega põrandakatetel  isegi tantsu ja juuakse viina. Milline mõttetu virisemine tühja asja pärast nagu rahvusmustrites uksematt!» imestab bravuuritar.

Nimelt on Kangadzungli kauplustesse müüki tulnud Kihnu seelikutriibu mustriga jalamatid, mis näevad välja väga kaunid ja silmatorkavad.

Oma Facebookis kurjustab aga tantsustaar Marko Kiigajaan:

«Nonii, kas Kangadzungel on omale mingid hälvikud sinna tööle palganud vôi on lihtsalt uus mood hakata rahvariietest jalamatte tegema?

Mida järgmiseks? Ilusad kollakad jalamatid otse Muhu moodi? Nagu pildilt näha, siis Kihnu on «SELLE SUURE AU» osaliseks juba saanud! Äkki on Kangadzungel ka sellele môelnud, et paneks mône tuntud kihnlase ka neid müüma, siis läheks ju äri veel paremini. HALLOOO! Tulge môistusele?»

«Kas järgmiseks hakatakse tegema oma riigi lipuvärvides ilutsevaid tualettpabereid või prill-laudu?» küsib Kihnust pärit tantsija Kiigajaan.

«Kiigajaanile aga ütleks, et Kangadzungli töötajaid hälvikuteks nimetada on palju kohatum, kui Kihnu mustrites jalamattidega oma ukseesiseid kaunistada. Seda elet võib võtta ka kauni tervitusena saabuvatele külalistele, kelle kingakesed pole sugugi alati nii kasimata, kui mõne mehe suuvärk,» lõpetab, tormi veeklaasis tekitanud, matiteema Anu. 

Mida sina asjast arvad?

Tagasi üles