Päevatoimetaja:
Katrin Lust
(+372) 56681734
Saada vihje

Sõber: Malaysia Airlinesi kadunud lennuki kaptenil olid pereprobleemid

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Inna-Katrin Hein
Copy
Malaysia Airlines lennu MH 370 kapten Zaharie Ahmad Shah
Malaysia Airlines lennu MH 370 kapten Zaharie Ahmad Shah Foto: SCANPIX

Malaysia Airlinesi kadunud lennuki kapteni sõbra sõnul oli kapteni naine ta maha jätnud ning plaanis nende ühisest kodust välja kolida.

Piloodist sõber lisas, et kapten Zaharie Ahmad Shah võis teha lennul MH370 oma viimase sõidu ning kukutada aluse meelega India ookeani, edastab Daily Mail.

Sõbra sõnul oli Shah pereprobleemidest muserdatud ning võis endalt ja veel 238 pardal olnult elu võtta.

«Ta ei olnud viimasel lennul täie mõistuse juures. Võimalik, et meeskonnaliikmed ei teadnud ta olukorrast ning ka ta plaanist elust vabatahtlikult lahkuda. Seda mõisteti alles siis, kui oli liiga hilja,» jätkas allikas.

«Ta oli Malaisia üks paremaid piloote. Ma ei ole küll meditsiiniekspert, kuid tean, et kodused probleemid mõjutasid ta tööd,» nentis sõber.

Sõbral olevat tekkinud ka teine naine ning see tõi kaasa naise otsuse kolida mehest lahku.

Lennuki Boeing 777-200 kadumise uurijate sõnul leiti Shahi kodust lennusimulaator, mille abil ta võis harjutada «kukkumist» India ookeani.

Boeing 777- 200 on võimalik lennata 12 900 meetri kõrgusel ning isegi kõrgemal. Sellistel kõrgustel on õhk hõre ning hapnikku vähe. Kui lennukist hakkab õhk kaduma, kukuvad hapnikumaskid automaatselt välja. Neis jätkub õhku 5 – 10 minutiks.

Austraalia Queenslandi ülikooli teadlane Ron Bishop oletas, et kui piloodid tekitasid lennukis õhu lekke, siis lennuki salongis toimunud rõhu langus oli see, mis pardal olnuid mõjutas ja nad teadvuse kaotasid. Lennuk lendas mõnda aega autopiloodil, siis sai kütus otsa ja lennuk kukkus ookeani.  

Malaisia võimud teatasid eile, et suure tõenäosusega kukkus lennuk India ookeani ning keegi pardal olnutest ellu ei jäänud.

Malaysia Airlinesi lend MH370 tõusis 8. märtsil õhku Kuala Lumpurist ning pidi lendama Pekingisse.

Kadunud lennukit ja selle musti kaste ehk lennujälgimisseadmeid otsivad 26 riiki.

 

Tagasi üles