Päevatoimetaja:
Katrin Lust
(+372) 56681734
Saada vihje

Uus teooria: Malaisia kadunud lennuk varjus teise lennuki taha

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Inna-Katrin Hein
Copy
Uus teooria: Malaisia kadunud lennuk varjus teise lennuki taha
Uus teooria: Malaisia kadunud lennuk varjus teise lennuki taha Foto: SCANPIX

Malaysia Airlines lennuk Boeing 777- 200 on kadunud juba üheksa päeva ning ei ole teada, mis juhtus.

Lennuki kadumist uurib mitu riiki, kuid seni on võimuesindajad olnud üsna napisõnalised, edastab Daily Mail.

Selle tõttu on internetis tekkinud mitmeid teooriaid, mis lennukist ja selle pardal olnutest saada võis.

Twitteris on praegu populaarne harrastuslenduri Keith Ledgerwoodi teooria, et Malaisia lennuk võis varjuda teise lennuki taha.   

Ledgerwoodi sõnul uuris ta põhjalikult Malaysia Airlinesi ning Singapore Airlinesi lendude teekondi ja aegu ning lisas neile juurde võimuesindajatelt saadud uurimisandmed.

«Malaysia Airlines lennuk lülitas sidesüsteemid sihilikult välja, et jääks India ja Pakistani radaritele nähtamatuks. Siis järgnes ta Singapore Airlines Boeing 777 lennukile nähtamatuna,» selgitas Ledgerwood.

Selle tõttu ei püüdnud üksik radar Malaysia Airlines Boeing 777-200 lennukit, vaid näha oli vaid Singapore Airlinesi lennuk.

Kuna Malaisia lennufirma lennuk oli sidesüsteemid välja lülitanud jäi see nähtamatuks ka Hispaania Barcelona suunas lennanud Singapore Airlinesi lennuki pilootidele.

Ledgerwoodi teooria kohaselt maandus Malaysian Airlines lend 370 pärast seda, kui oli radarite vaateväljast väljas. Maandumiskohaks võis olla Põhja-India, Afganistan või Türkmenistan, kuid neid kohti võib veelgi olla, kuna lennukist tuli signaal veel tunde pärast kadumist.

Malaisia politsei otsis Kuala Lumpuris läbi kadunud lennuki kapteni Zaharie Ahmad Sahi kui ka kaaspiloodi kodu.

Politsei sõnul oli Shahil kodus lennusimulaator, mis konfiskeeriti.

Lennusimulaatori olemasolu käivitas internetis uued spekulatsioonid. Oletatakse, et just selle abil harjutas kapten maandumist inimtühjale saarele või kõrbesse, olles oma lennuki kaaperdanud.

Samuti arvatakse, et pardal võis olla midagi väga väärtuslikku, mida ei olnud lennudokumentides. Kapten ja kaaspiloot teadsid väärtlastist ning toimetasid selle tellijale.

Levivad ka teooriad, et pilootidel on seos mõne terroriorganisatsiooniga. Välja on käidud, et Malaysia Airlines lennuk maandus paigas, kus lastiti peale lõhkeaine, mida hiljem kasutatakse sellises rünnakus nagu tehti New Yorgi Maailma Kaubanduskeskuse kaksiktornidele 2001. aasta 11. septembril.

Välja ei ole jäetud ka asjaolu, et piloodid võisid teha enesetapu ja viisid kõik pardal olnud endaga kaasa. Teada on, et kapten Shah oli paremäärmuslike vaadetega.

Teooriana on välja pakutud ka see, et mõni riik tulistas juhuslikult kadunuks jäänud Boeing 777-200 alla ning nüüd peidetakse jälgi.

Kuala Lumpurist Pekingisse teel olnud Malaysia Airlines Boeing 777-200 kadus 8. märtsil pardal 239 inimest.

Lennuki kaaspiloot oli viimane, kellel oli kontakt lennujuhtimiskeskusega. Ta viimased sõnad olid: «Selge, head ööd».

Siis võttis lennuk kursi India ookeani suunas.

Uurijad on nüüd keskendunud kahe lennukoridori uurimisele, mida see lennuk kasutada võis. Põhjapoolne ulatub Põhja-Taist kuni Kasahstani ja Türkmenistanini.

Lõunapoolne aga Indoneesiast India ookeani lõunaosani.

Tagasi üles