Malaysia Airlines kadunud lennuki kapten tegi enesetapu?

Inna-Katrin Hein
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Malaysian Airlines lennuk
Malaysian Airlines lennuk Foto: SCANPIX

Malaisia võimud koostöös teiste riikidega otsivad juba viiendat päeva lennufirma Malaysia Airlines kadunuks jäänud lennukit.

Välja on käidud mitmeid teooriaid, mis lennukiga juhtuda võis ning kõige uuem on see, et kapten ja kaaspiloot tegid enesetapu.

Malaysia Airlinesi lend 370 startis Malaisiast Kuala Lumpurist 8. märtsil kell 00.41 ning oleks pidanuks maanduma Hiina pealinnas Pekingis kell 06.30.

Boeing 777 pardal oli 227 reisijat ja 12 meeskonnaliiget. Vietnami lennujuhtimiskeskus kaotas lennukiga sideme kell 01.22, kui see oli Lõuna-Hiina mere kohal.

Alates 1970. aastatest on teada kaheksa lennuõnnetust, milles meeskonna tahtlik tegevus ning seadmete saboteerimine on kaasa toonud lennuõnnetuse.

Seni ei ole uurijad leidnud tõendeid, et lennufirma Malaysian Airlines õnnetuslennuki meeskond oleks midagi tahtlikku teinud.

Samas ei ole veel välistatud, et midagi sellist võis juhtuda.

«Ei saa välistada, et näiteks kapten ja kaaspiloot tegid korraga enesetapu ning see viis lennuõnnetuseni,» teatasid asjatundjad.

Neli kõige raskemat lennuõnnetust, milles on suurt rolli mänginud inimlik enesehävituslik tegur:

31. oktoober 1999 lennufirma Egypt Air lend 990 – Boeing 767 kukkus merre pool tundi pärast New Yorgist õhku tõusmist. Uurimine ei paljastanud õnnetuse süüd, kui siiski selgus, et kaaspiloodi tegevus oli see, mis või sellel lennul saatuslikuks saada. Egiptuse võimude arvates ei olnud see selgitus piisav. Lennuk pidi lendama New Yorgist Kairosse. Selles õnnetuse kaotas elu 217 inimest.

19. detsembril 1997 lennufirma Silk Air lend Jakartast Singapuri – lennuk kukkus alla päras ohtlikku pöörde tegemist ning olukorras, kus lennukist oli kadunud elekter ning juhtimisriistad ei töötanud. Ka selle õnnetuse põhjust ei suudetud kindlaks teha. Hiljem siiski selgus, et kaptenil oli nii tööalaseid kui eraelulisi probleeme. Arvatakse, et kapten tegi enesetapu, tappes samas veel 104 inimest. Tegemist oli lennukiga Boeing 737.

21. august 1994 lennufirma Royal Air Maroc lend Agadirist Casablancasse – lennuk kukkus alla vaid kümme minutit pärast õhkutõusmist. Uurimine näitas, et kapten oli lennuki juhtimissüsteemi välja lülitanud ning suunanud lennuki alla kukkumise kursile. Maroko pilootide ühing ei uskunud seda. 40 hukkunud reisija seas oli ka üks Kuveidi prints ja tema naine.

29. novembril 2013 Mosambiigi lennufirma LAM lend –  lennuk Embarer 470 kukkus alla Namiibias olles teel Maputost Luandasse. Esmane uurimine näitas, et õnnetus tekitati sihilikult ning kapten viis lennuki õnnetusse pärast seda, kui kaaspiloot oli hetkeks kokpitist lahkunud.

Faktid nende lendude kohta pärinevad leheküljelt flightsafety.org.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles