Kõrvetisetabletid tekitasid tapva allergia

FOTO: SCANPIX

Suurbritannias elaval noorel naisel tekkis kõrvetisi ravivate tablettide tõttu raske allergia.

Arstid ütlesid 17-aastasele Leanne Howesile, et tal on kümne protsendiline tõenäosus ellu jääda, edastab Daily Mail.

Meditsiinitöötajate sõnul oli Howesil Stevens-Johnsoni sündroom, mille tõttu ta nahale tekkisid villid ja nahk hakkas maha kooruma.

Norwichis elaval naisel tekkis allergia pärast seda, kui ta oli sisse võtnud 150 milligrammi Zantacit, mille arst oli talle kirjutanud tundliku mao ja kõrvetiste tõttu.

Allergia sundis teda haiglas olema nädalaid.

Zantac ei ole Suurbritannias retseptiravim ja seda saab apteekidest vabalt osta.

Howesi õudus algas 2013. aasta septembris. Ta arvas esmalt, et on lihtne nahapunetus. Olukord aga muutus iga hetkega aina hullemaks ja nahk valulikumaks. Lõpuks olid nahal suured villid, mis katki läksid ja valu tekitasid.

Stevens-Johnsoni sündroom on eluohtlik nahahaigus, mida põhjustab ravimireaktsioon. Rakkude suremise tõttu naha erinevad kihid eralduvad. Tekivad kahjustused, mis võivad esineda kehal, suus, kõrvadel, ninas ja isegi silmamunadel.

Seda ravitakse antibiootikumidega, ennetamaks sekundaarseid haigusi nagu näiteks sepsis.

Howes viidi lõpuks Norwichi ülikooli haiglasse. Arstid tegid haiguse kindlaks ja andsid talle kohe morfiini ning panid ravimit ta kehale.

Siis aga hakkas ta nahk maha kooruma. Paari päevaga kaotas ta enamiku oma näo- ja kehanahast.  

Howes arvas, et ta sureb. Teda toideti sondi abil ning kolm korda päevas määriti ta keha ravimiga sisse.

Arstid ravisid teda samal viisil nagu ravitakse nahapõletuse saanuid. Ta oli haiglas neli nädalat morfiinitilguti all. Paranema hakates oli ta märgatavalt kehakaalus kaotanud ning ei suutnud ilma ratastoolita liikuda.

2013. aasta oktoobris hakkas ta lõpuks paranema. Ka pidi ta harjuma oma uue välimusega, kuna haigus võttis talt ripsmed, kulmud ja osa juukseid.

Nüüd võtab ta ravimeid,  kuna ta nahk on kuiv ja silmadest tuleb liigselt pisarvedelikku.

Arstide sõnul võib Howes surra kui ta peaks kunagi veel Zantacit võtma.

Stevens-Johnsoni sündroomi puhul on suremus 40 protsenti.

Pilte vaata siit.

Tagasi üles