Prantsusmaal on hakanud levima trend, milles kliendid teevad restoranis neile toodud roogadest mobiiltelefonidega «selfie`sid» ja panevad need kohe sotsiaalmeediasse.
Prantsuse kokki ärritab «toiduporno»
See ärritab tippkokki ning osa Prantsuse tipprestorane keelas klientidel toidu pildistamise, edastab AFP.
«Roogi tviiditakse, laigitakse ja kommenteeritakse. Kui sellega tegeletakse, kaotab roog palju oma välimusest ja maistest,» selgitas Pariisi La Grenouillere restorani tippkokk Alexandre Gauthier.
Gauthieri restoranis on väljas sildid, mis keelavad roogade pildistamise.
«Varem tegid kliendid restoranis endast fotosid, nüüd aga toidust. See on absurdne,» jätkas tippkokk.
Prantsuse kokad andsid sellele ilmingule nimeks «toiduporno». Seda harrastavad nii tavasööjad, gurmaanid kui toidublogijad.
Pariisi L´Auberge du Vieux Puits restorani kokk Gilles Goujon sõnas, et toidu pildistamise puhul tundub talle, et sellega kaob roa «hing».
«Mobiilifotode kvaliteet on sageli üsna vilets. Need ei edasta tegelikult seda, millised me road välja näevad või maitsevad. See tekitab viha,» nentis kokk.
Toidublogija Stephane Rissi arvates reageerivad kokad üle.
«Kokkadele peaks olema kasulik, kui nende roogadest pilte tehakse ja räägitakse. Mida enam on reklaami, seda enam kliente. Toidufotode tegijad reklaamivad neid tasuta,» lausus blogija.
Samas on vähemalt üks kokk, Pariisis tegutsev David Toutain, kes on selle fenomeniga rahul. Tema sõnul on see tema karjääri kiirendanud ja kuulsust toonud.
«Ajaga tuleb kaasas käia,» arvas Toutain.