Itaalias püütakse naiste alkoholitarbimist vähendada šokireklaami abil.
Itaalia šokireklaam – loode alkoholiklaasis
Uue kampaania reklaamidel on näha jäätükkide ja apelsinilõiguga punaka joogiga klaasi, mille põhjas on loode, kirjutab abc.net.au.
Plakatil on lause «Mama beve, bimbo beve» (Kui ema joob, siis joob ka laps).
See kampaania käivitati Veneto regioonis, mis on kuulus oma segukokteili spritzi poolest. Spritz koosneb valgest veinist, Camparist ja mineraalveest.
Šokireklaamid riputatakse bussidele, reklaamtahvlitele ning baaride, restoranide ja ööklubide naiste tualetidesse. Lisaks on šokireklaam ka televisioonis.
«Naisele peaks ta tervis enne ja pärast rasedust ning lapse kandmise ajal ühevõrra tähtis olema. Eriti peaks oma tervise eest aga hoolt kandma rasedad. Raseduse ajal alkoholi, ka kerge alkoholi tarbimine ohustab lapse tervist,» lausus Veneto piirkonna tervishoiuameti juht Claudio Dario.
Itaalia tervisinstituudi andmetel tarbib 65 protsenti rasedatest itaallannadest alkoholi.
Veneto piirkonnas aga tarbib igapäevaselt alkoholi 67 protsenti naistest.
Arstide kinnitusel võib ema rasedusaegne alkoholi tarbimine tekitada lapsele defekte ja arenguhäireid, alakaalulisust ning südameprobleeme.
Pilti vaata siit.